logo-ul MTFinalizarea lucrărilor la metroul din cartierul bucureștean Drumul Taberei ”nu va mai dura mult”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Șova, într-un interviu acordat RFI.

În iulie 2017, Metrorex a finalizat săpăturile la tunelul Magistralei 5 din Drumul Taberei, anunțând că, în a doua parte a anului 2018, metrourile vor fi puse în circulație pe traseul Râul Doamnei – Eroilor.

Șova a fost întrebat ce le transmite locuitorilor din cartierul bucureștean în legătură cu acest subiect, în condițiile în care au existat mai multe amânări.

”Le transmit că în măsura capacităților mele administrative, acest lucru nu va mai dura mult”, a declarat Șova.

Ministrul a precizat că își propune să-i încurajeze ”cu toate metodele posibile” pe cei care răspund în mod direct de acest subiect să respecte termenele.

”Am luat la cunoștință de o serie de condiționalități pe perioada cât m-am pregătit pentru preluarea mandatului. Există o problemă legată de achiziționarea sistemului de siguranță. Încă înainte de a fi ministru, cei cu care am vorbit de la companie mi-au prezentat lucrurile de o anumită manieră. Nu pot să spun că m-au convins 100%. Trebuie să evaluez și deocamdată bucureștenilor le spun că îi rog ca cel puțin încă două luni de zile să aibă încredere în capacitatea mea de a evalua și de a organiza”, a declarat Șova, în interviul acordat RFI.

Lucrările la Magistrala 5 au început în 2011, primul termen de finalizare a lucrărilor fiind 2014. Termenul a fost amânat de mai multe ori, în luna noiembrie 2016 autoritățile susținând că lucrările vor fi terminate la finalul anului 2017.

Nu exclud acest lucru, dar fără ca… pe de altă parte dacă există condiționalități, pentru că specialiștii de la metrou mi-au vorbit și de o serie de chestiuni care țin de ordin tehnic și de niște chestiuni care țin de modul în care vor funcționa finanțările pe care metroul le-a contractat deja și încă ceva mai mult se vorbește în general despre transferarea metroului la municipalitate, însă nu m-am lămurit clar dacă asta ar însemna și componenta de exploatare și componenta de întreținere și dezvoltare a infrastructurii, pentru că și acesta este un aspect”, a afirmat Șova.

Ministrul a precizat că a transfera compania cu totul este una, dar a transfera doar componenta de exploatare a ramelor de metrou și componenta comercială este altceva.

”Trebuie să definesc și să am discuție cu doamna Firea pe acest subiect, însă declar că nu exclud nici una din posibilități, nu am nici o idee preconcepută, îmi doresc ca metroul să funcționeze sub autoritatea cea mai eficientă cu putință. Așa cum funcționează astăzi știm. Îmi doresc doar să nu cumva să comit o greșeală”, a afirmat Șova.

Șova a fost întrebat ce probabilitate există ca, până în 2020, să fie terminați 350 km de autostradă, așa cum a afirmat recent premierul Viorica Dăncilă, în condițiile în care ritmul lucrărilor este foarte lent.

”Pentru a compensa acest aspect, adică lentoarea ritmului, nu am decât șansa de a organiza mai bine. Sigur că doamna prim-ministru a făcut o afirmație corectă, care vine în concordanță însă cu programele pe care ministerul le are, care au fost setate în ultimul an care a trecut și care este în concordanță cu proiecte care sunt aproape de a fi mature, unele dintre ele aflate în construcție, unele dintre ele aflate în stadii avansate de finalizare, unele dintre ele la nivel de finanțare sau proiectare. Deci fără a spune dacă este vorba de 350, de 320, de 370 de km de autostradă, aceasta este o cifră care constituie un obiectiv, pe care noi îl considerăm ca realist. Însă pentru a-l atinge, eu conștientizez că trebuie să apropii de ceea ce înseamnă perfecțiune mecanismele de funcționare ale companiei de drumuri, cât și în interiorul ministerului”, a spus Șova.

Prelucrare după articolul de pe pagina web știrile ProTV