20180222_105137La data de 22 februarie, în prezența unui mare număr de specialiști feroviari a fost lasată în gara Constanța locomotiva de manevra Plug In Hybrid realizată de România Euorest SA Constanța.

Locomotiva de manevră Plug In Hybrid a fost realizată prin modernizarea unei locomotive diesel hidraulice de manevra LDH 1250. Pentru realizarea locomotivei s-au păstrat de la vechea locomotivă  șasiul (care a fost consolidat și balastat pentru a se obține sarcina pe osie), capota mare, capota mică și cabina, boghiurile complete, axele cardanice dintre reductor și boghiuri, rezervoarele de aer și rezervoarele de combustibil.

Toate celelalte echipamente integrate pe locomotivă sunt produse de cea mai recentă generație, iar unele dintre ele au fost realizate special, astfel:

  • Reductorul a fost special proiectat pentru această aplicație.
  • Convertoarele de tracțiune de curent alternativ sunt special concepute pentru a încarcă grupul de baterii, fără nici un alt echipament suplimentar la bord. actionând sub controlul sistemului de management al bateriei, în scopul de a efectua redistribuirea sarcinii între celulele bateriei în tot timpul serviciului și nu numai în etapa finală a încarcării – este o abordare unitară, nouă, care permite utilizarea completă a capacității bateriei reducând semnificativ timpul alocat unei încărcări complete, în aceste condiții o încarcare completă, pornind de la starea descarcată, nu durează mai mult de două ore și jumătate, fiind limitată doar de nivelul tehnologic al bateriilor.
  • Grupul electrogen îndeplinește cele mai recente și exigente reglementări europene privind emisiile poluante;

Au fost adoptate următoarele soluții inovative:

  • Computer de bord pentru comenzi, diagnoză, software, monitorizare.
  • Reproiectarea cabinei, a controlerelor și a celor două pupitre de comandă.
  • Instalația pneumatică de frână este în concordanță cu cerințele STI ale sistemului feroviar din UE.
  • Puterea instalată a grupului electrogen permite încărcarea bateriilor Li-lon cu curenți foarte mari și în timp foarte scurt, sistemul fiind pregătit în acest fel pentru dezvoltările tehnologice viitoare.
  • Funcționarea în comun a grupului electrogen cu bateriile este integrată și optimizată pentru utilizarea eficientă a combustibilului.

Locomotiva de manevra Plug In Hybrid realizată de România Euorest SA Constanța are următoarele avantaje:

  • Eficiență ridicată în exploatare – Se reduc costurile cu manopera asociată lucrărilor de mentenanță planificată și accidentală cu până la 75% în primii 5 ani de exploatare și cu până la 60% în următorii ani. Calculele arată o reducere a consumului de motorină și carburanți între 100% și 50% și a plouării cu aproximativ 60%. Locomotiva permite o viteză maximă de 30 km/h la manevră.
  • Disponibilitate pentru operare – Coeficientul de disponibilitate depăsește 95% asigurând afacerilor ce folosesc Locomotiva Hibrid timpi ridicați de funcționare.
  • Durată de viață crescută – Prin opțiunea de retehnologizare se prelungește durata de viața a locomotivei cu până la 15-20 de ani.
  • Protecția mediului – Prin folosirea Locomotivei Hibrid se reduce cu până la 60% poluarea chimică ce apare în cazul folosirii locomotivei clasice LDH. Locomotiva este foarte silențioasă, zgomotul emis este cu 60% mai mic față de locomotiva clasică.

Romania EUROEST Constanța a realizat acest proiect cu sprijinul colaboratorilor INTEGRAL Consulting R&D București, INDA Craiova, RRR – RESITA Reductoare & Regenerabile, Tehnoind Electric Craiova, Knorr Bremse Romania, Atlas Copco Compressor Technique și Larid.

Proiectul realizat de către România Euorest SA Constanța a fost „Locomotivă hibrid de manevră –premieră mondială. Transformarea locomotivei Diesel hidraulică LDH 1250 CP în locomotivă hibrid, Cod proiect: PN-III-P2-2.1-PTE-2016-0070 Finanțat de către UEFISCDI–PNIII, Programul 2 –Creșterea competitivității economiei românești prin cercetare, dezvoltare și inovare; Transfer la operatorul economic“.

Aici puteți accesa Specificațiile Tehnice ale locomotivei Plug In Hybrid, precum si Soluția Tehnică adoptată

Material realizat pe baza informațiilor primite de la România Euorest SA Constanța