SNCF_centralizare_poste_1.2_de_paris_lyon_007ARGOS, proiectul de 1 miliard de euro, beneficiază de implicarea companiilor Alstom, Ansaldo STS, Siemens si Thales si are ca scop dezvoltarea unei noi generații de sisteme de centralizare electronica controlate computerizat.

In acest nou parteneriat, companiile din industria feroviara lucrează alături de inginerii SNCF Réseau, la Paris, in patru echipe diferite, fiecare cu misiunea de a emite propuneri tehnice, acestea urmând a fi analizate de către SNCF in 2019. Echipele ce vor fi apoi selectate vor trebui sa construiască machete pentru a demonstra valabilitatea tehnica si economica a proiectelor lor. Abia apoi, in 2020, va alege un design final pentru prima generație de sisteme de centralizare electronica, acestea urmând sa fie operaționale începând cu 2023.

SNCF spune ca vrea sa ridice standardele tehnice si economice pentru centralizările electronice de noua generație si, in acest sens, a stabilit trei obiective majore: reducerea cu 15% a bugetului pentru achiziții, întreținere si modernizare viitoare; reducerea costurilor, a personalului si a timpilor de execuție pentru punerea in funcțiune a noilor sisteme interlocking pentru a limita impactul asupra traficului si îmbunătățirea performantei generale a noilor echipamente, cu o mai buna securitate a informațiilor, mentenanță si funcționare.

Proiectul beneficiază de o finanțare de 1 miliard de euro, se va desfășura pe o perioada de 15 ani, iar de aceste fonduri vor dispune si companiile implicate in parteneriat. Cei 1 miliard de euro sunt parte a unei alocări bugetare, cu mult mai mare, in valoare de 7 miliarde de euro, tot pe durata a 15 ani si, prin intermediul căreia SNCF intenționează sa reînnoiască echipamentele pentru semnalizare.

In acest scop, SNCF Réseau va instala anual, in medie, 15 sisteme de centralizare electronica controlate computerizat. In acest fel, administratorul francez de infrastructura feroviara le va înlocui pe cele vechi, electromecanice. Tot anual, se vor investi 300 milioane de euro.

Iată si componenta  celor patru echipe:

  • Alstom
  • Ansaldo STS cu Systra si Eiffage
  • Siemens cu SafeRail si Est Signalisation
  • Thales cu Engie Ineo si Vossloh

Informație de pe pagina web Club Feroviar