Miercuri, Ministerul Transporturilor a anunțat că linia ferată dintre Dornești – Putna (39 km) a fost reparată și că de la mijlocul lunii trenurile CFR Călători vor circula pe această linie, închisă din 2012. Ieri au apărut însă informații cum că operatorul care a circulat pe această linie înainte de închidere, “Ferotrans TFI”, tocmai a importat două automotoare diesel din Franța și că acestea ar putea circula între Dornești și Putna 

TGV-1Trenurile CFR Călători vor circula de la jumătatea lunii august pe linia ferată Dornești – Gura Putnei – Putna, după ce aceasta a fost reparată de CFR SA în regie proprie, a anunțat, miercuri, Ministerul Transporturilor. “Calea ferată Dornești – Gura Putnei – Putna (39 km) a fost reparată de CFR Infrastructură în regie proprie. De la jumătatea lunii august, CFR Călători va circula pe acest traseu. Linia a fost deschisă prima dată în 1898″, notează reprezentanții Ministerului, pe pagina de Facebook a instituției.

tgv-2Calea ferată spre Putna a fost închisă în 2012 și este așteptată redeschiderea acesteia pe linia Dornești – Rădăuți – Horodnic – Gălănești – Vicovu de Jos – Vicovu de Sus – Bivolărie – Gura Putnei – Putna.

Pe de altă parte, site-ul economica.net a anunțat ieri că două automotoare diesel X 72500 (X TER), fotografiate luni în gara Curtici, importate din Franța, ar putea fi văzute curând pe linia Dornești – Putna

Pasionații de infrastructură spun că trenurile seamănă cu faimosul „TGV” (train a grande vitesse) franțuzesc, iar economica.net a aflat că cel care le-a cumpărat este un operator din Iași.  Este vorba de “Ferotrans TFI”, companie deținută de Dumitru Anchidin, șef al sucursalei CFR Marfă din Moldova. Reprezentanții Ferotrans TFI nu au putut fi contactați pentru a confirma informația.

Sursele economica.net din domeniul feroviar mai spun că operatorul din Iași, cu o vechime de opt ani, se pregătește de o revenire în forță pe piața transportului feroviar de călători.  Acesta ar putea opera cu trenurile aduse din Franța în Bucovina, pe linia 515 Dornești – Rădăuți – Putna, ce se va redeschide la jumătatea acestei luni, după șase ani în care a fost închisă. De altfel, operatorul privat din Iași a mai circulat pe această linie, înainte de a fi închisă în 2012.

Mai mult, pe pagina de Facebook dedicată căii ferate Dornești – Putna, utilizatorii susțin că cele 2 perechi de trenuri Suceava – Putna și retur, propuse de CFR Călători, sunt insuficiente.

Ramele SNCF Class X 72500, care ar putea ajunge pe linia spre Putna, reprezintă o serie de automotoare diesel produse de Alstom pentru operatorul național francez în perioada 1997-2002. Ele erau folosite pentru transport expres regional (TER), în special în zonele din sudul și vestul Parisului și pe coasta sudică. Trenurile au fost fabricate să atingă o viteză maximă de 160 km/h și se pot cupla. Modelul adus în România are trei vagoane, cu o capacitate de 228 de locuri, și a fost produs în 15 exemplare. (T.A.)

Informație preluata de pe pagina web obiectivdesuceava.ro