sageata-albastra-gara-nordCFR SA a publicat licitația pentru selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare și execuție lucrări în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București. Valorea totală estimată este de 497 milioane lei. Durata contractului este de 14 luni, dintre care două luni proiectare şi 12 luni execuţie lucrări. Despre proiectul trenului către Otopeni se vorbește de doi ani și istoria o puteți citi aici.

  • Data estimată pentru publicarea anunțului de participare este 24 decembrie, se menționează în anunțul publicat pe SEAP.
  • Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM.
  • Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preț. Tot în criteriul de atribuire, propunerea tehnică va avea o pondere de 60%, iar prețul ofertei (componenta financiară) va avea o cotă de 40%.

Câteva detalii despre licitație

Obiectul achiziției Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, Faza I: Racord C.F. la terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București”

Descriere succintă Lucrările aferente obiectivului de investiţie constau în proiectarea şi execuţia lucrărilor în conformitate cu legislaţia şi reglementările tehnice în vigoare. Se vor executa lucrări de infrastructură și suprastructură c.f. , lucrări de artă, construcţii civile, arhitectură, rezistență, semnalizări feroviare, telecomunicații feroviare. Tehnologiile de execuție vor ține seama de toate condiționările impuse de avize şi de încadrarea în durata contractului.

Informații suplimentare

  • Durata contractului:
  • – 14 luni proiectare şi execuţie lucrări, din care 2 luni proiectare şi 12 luni execuţie lucrări
  • – 60 luni perioada de garanţie
  • Total: 74 de luni.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova declara în august că pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă” calea ferată, nu însă şi tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor putea merge cu trenul la aeroport. Soluția propusă ține de construirea unui pod feroviar peste DN1 și apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni.

Articol de Vlad Barza publicat pe pagina web hotnews.ro