csm_tn_fi-vr-loco-stadler-diesel-impressionFINLANDA: Firma Stadler a fost selectată pentru un contract de furnizare a 60 de locomotive diesel de manevră, a anunțat la 11 martie compania națională VR Group. Contractul, care se așteaptă a fi finalizat în aprilie, va fi în valoare de aproximativ 200 milioane de euro, livrările fiind programate pentru anii 2022-2025. Există o opțiune pentru încă 100 de locomotive, precum și pentru Stadler pentru a asigura întreținerea.

Locomotivele cu lungimea de 18 m și 88 tone vor avea două motoare de 0,95 MW care respectă reglementările UE privind emisiile din normele EU V. Acestea vor avea o viteză maximă de 120 km/h și o forță maximă de tracțiune de 346 kN, ceea ce le va permite să transporte un tren de 2000 de tone. Locomotivele vor fi echipate cu echipamente de control radio. VR a afirmat că locomotivele vor fi mai ecologice și mai sigure decât parcul actual din anii 1960 – 1980, vor îmbunătăți eficiența manevrei și vor ajuta la intensificarea operării pe liniile neelectrificate.

“Furnizorul a fost selectat după un proces riguros de licitație”, a declarat Rolf Jansson, președintele și CEO al grupului VR. “Stadler a fost câștigător în toate domeniile. Prețul locomotivelor este bun și în concordanță cu nivelul prețurilor de piață”. VR a spus că Stadler are experiență în furnizarea pentru regiuni nordice și îndeplinirea cerințelor pentru vehicule care sunt capabile să reziste efectelor zăpezii și gheții și să funcționeze la temperaturi de până la -40 ° C.

Vicepreședintele companiei de transport de marfă VR Transpoint, Martti Koskinen, a declarat că strategia operatorului a fost de a spori rolul tracțiunii electrice, cu toate că în jur de 45% din rețea nu este electrificată, iar tracțiunea diesel este necesară în majoritatea stațiilor de manevră și terminale de marfă . “Vrem ca locomotivele noastre diesel să fie noi, moderne, locomotive de vârf, pe lângă faptul că sunt mai eficiente, mai sigure și mai fiabile”, a spus Koskinen.

Cele 60 de locomotive sunt destinate să acopere viitoarele cerințe ale VR pentru locomotivele diesel, care se estimează că vor scădea de la actualul parc de aproape 200 unități, ca urmare a electrificării ulterioare și a sistemului last mile (ultima milă) a locomotivelor electrice Siemens Vectron Sr3. Exercitarea opțiunii pentru alte locomotive Stadler va depinde de rata de electrificare viitoare.

Prelucrare și foto după railwaygazette