electrification_ukRaportul RIA privind provocarea costului electrificării conține exemple din Marea Britanie și din întreaga lume pentru a arăta cum costul electrificării a fost deja redus.

Un nou raport, lansat de Asociația Industriei Feroviare (RIA), a constatat că electrificarea poate fi livrată semnificativ mai ieftin în comparație cu proiectele de upgrade anterioare. Raportul privind provocările costului electrificării arată că, cu un program de lucru continuu, costul electrificării ar putea fi între o treime și jumătate din cost. Raportul solicită guvernului să colaboreze cu industria feroviară și să-și reînnoiască angajamentul de electrificare, în urma anulării unui număr de lucrări în iulie 2017.

David Clarke, directorul tehnic al RIA, a declarat: “Provocarea Asociației Industriei Feroviare privind costul electrificării a arată că electrificarea căii ferate poate fi livrată la 33-50% din costul unor proiecte anterioare, dacă guvernul se angajează la un program de lucru continuu.

“Electrificarea este în mod clar soluția optimă pentru liniile ferate utilizate intens și ar trebui considerată drept o alegere prioritară într-o ierarhizare a opțiunilor, dacă guvernul are seriozitate cu privire la decarbonizarea rețelei feroviare până în 2040. Un program continuu de electrificare ar permite întreprinderilor feroviare să construiască și să-și mențină expertiza, reducând în continuare costul lucrărilor viitoare.

“Lecțiile din proiectele anterioare, inclusiv marele program de electrificare din vest, sunt clare, însă ar trebui să oprim utilizarea acestor proiecte ca punct de referință pentru costul lucrărilor viitoare. În schimb, îndemnăm guvernul să colaboreze îndeaproape cu RIA și întreprinderile feroviare – așa cum a cerut Comitetul pentru selectare în transporturi și a fost de acord, în septembrie 2018, ca guvernul – să-și revizuiască politica privind electrificarea, în cazul în care aceasta este soluția potrivită pe termen lung. Doar prin aceasta vom putea decarboniza rețeaua feroviară până în 2040 și vom furniza o rețea feroviară mai curată și mai rentabilă”.

Andrew Haines, directorul executiv al Network Rail, a salutat raportul: “Cele mai recente proiecte realizate demonstrează că am înregistrat progrese importante în reducerea costului electrificării. Acest raport duce dezbaterea înainte, aduce o perspectivă asupra provocărilor și soluțiilor pentru o livrare reușită și ilustrează faptul că putem să susținem un nivel al capacității industriei, greu câștigat, prin investiții eficiente în electrificare”.

Stephen Blakey, directorul proiectelor comerciale la Network Rail, a adăugat: “Network Rail și RIA au colaborat cu succes la acest raport, ambele părți dorind să asigure un echilibru, o analiză și o perspectivă adecvată unei probleme atât de importante. Industria noastră trebuie să-și îmbunătățească capacitatea de a ilustra cât ar costa, va costa, a costat investiția în transportul feroviar și de ce acest raport ajută la acest lucru”.

Prelucrare după globalrailwayreview.com