Stadler GirunoELVEȚIA: Căile ferate federale elvețiene SBB au efecutat pe 8 mai primul serviciu de transport de călători cu una dintre noile sale rame elctrice Stadler Giruno, operând de la Zürich HB până la Erstfeld și apoi Basel SBB.

Stadler furnizează 29 de rame elctrice articulate cu podea joasă formate din 11 vagoane, în baza unui contract de 970 mil SFr semnat în octombrie 2014. Există opțiuni pentru încă 92 de unități. Designul este marcat ca Smile de către producător și EC250 Giruno de SBB.

Ramele elctrice sunt concepute pentru o viteză maximă de 250 km/h. Acestea sunt echipate pentru a utiliza surse de alimentare de la linia de contact elvețiene și germane de 15 kV 16,7 Hz și 3 kV cc și respectiv 25 kV 50 Hz în Italia.

SBB a acceptat până în prezent trei garnituri, iar alte patru sunt utilizate pentru testare, pregătire a personalului și obținerea aprobării pentru operarea în țările vecine. Ramele elctrice au fost comandate pentru a fi utilizate pe serviciile din Germania spre Italia prin tunelul de bază Gotthard, dar vor opera inițial între Aeroportul Basel și Zürich. Acestea vor fi integrate treptat în graficul de circulașie obișnuit din decembrie, operând de la Basel SBB și Zurich HB până la Lugano sau Chiasso. Operarea către Milano este planificată să înceapă în primăvara anului 2020.

Prelucrare și foto după railwaygazette