russian-train-lastochkaCăile ferate rusești intenționează să investească 2 miliarde de euro în material rulant electric în următorii trei ani, ca parte a planurilor în curs de realizare a reducerii impactului căilor ferate asupra mediului.

Căile Ferate Ruse (RZD) au anunțat intenția de a-și spori capacitatea de material rulant electrificat, ca parte a programului său extins de electrificare și reducere a emisiilor în Rusia. Aproximativ 1.000 de locomotive electrice noi sunt planificate să fie achiziționate în următorii trei ani, la un cost de aproximativ 2 miliarde de euro.

Electrificarea liniilor sale cele mai aglomerate și dezafectarea locomotivelor diesel este una dintre prioritățile strategice ale Căilor Ferate Ruse. Mai mult de jumătate din rețeaua feroviară rusă de 85.500 km a fost acum electrificată, iar peste 85% din toate călătoriile feroviare de călători în Rusia au loc în rețeaua electrică.

O extindere a parcului existent a trenurilor Lastochka din Căile Ferate Ruse va constitui un pilon al acestui proces de electrificare, cu 183 de trenuri în funcțiune în prezent crescând la 270 până în 2021. Lastochka este un tren electric de mare viteză de mare viteză adaptat familiei Siemens Desiro pentru rețeaua de ecartament 1.520 și mediul dur rusesc. Trenurile vor deservi tranzitul de călători atât pe rutele suburbane, cât și pe cele interurbane.

Odată cu creșterea curselor de călători din centrele urbane către regiunile învecinate, Căile Ferate Ruse își construiesc rețeaua electrificată și materialul rulant pentru a oferi transportul cu cea mai bună combinație de viteză și preț și cu cel mai mic impact posibil cu carbon. Călătoriile pe rute cu trafic intens se preconizează să crească, iar acțiunile feroviare rusești ar trebui să contribuie la atragerea călătorilor de la autoturisme și autobuze și la trenurile electrificate.

Călătoriile feroviare oferă deja avantaje semnificative față de călătoriile rutiere și aeriene în ceea ce privește emisiile de CO2 și consumul de resurse. Trenurile Lastochka vor îmbunătăți din nou această performanță, obținând de obicei emisii de CO2 de 3,5 ori mai mici decât în transportul rutier și aproape de 10 ori mai mici decât în transportul aerian.

Prelucrare și fotografie după globalrailwayreview.com

Notă: Trenul Lastochka (rândunica) este cel mai frecvent tren de mare viteză din Rusia. Primul Lastochka a început să funcționeze temporar în 2013 în Kazan pentru a transporta oaspeții Universiadei de la aeroport în centrul orașului. Trenul este o versiune localizată a trenului german Siemens Desiro și poate atinge viteze de până la 160 de kilometri pe oră.