tren_bgBULGARIA: Operatorul național BDZ trebuie să se concentreze asupra calității serviciilor, durabilității și performanțelor pe termen lung pentru a “convinge publicul că se dezvoltă într-o tendință ascendentă” și să rămână principalul furnizor de servicii de călători al statului atunci când piața este liberalizată în 2024, a declarat luna trecută Ministrul Transporturilor, Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Rossen Jeliazkov. Jeliazkov vorbea la conferința organizată pentru a discuta programul de achiziții de material rulant în trei etape al operatorului de stat.

Prima etapă până în anul 2022 acoperă un program intensiv de reparații pentru a reduce lipsa zilnică a locomotivelor și a ramelor diesel. Aceasta include renovarea a 46 de unități Siemens Desiro pentru a asigura utilizarea lor în continuare pe traseele suburbane pentru următorii 12-13 ani. O medie de 15 locomotive vor fi modernizate pe an, iar BDZ și Škoda Transport vor discuta despre posibilitățile de îmbunătățire a vitezei maxime la 160 km/h și vor prelungi viața operațională cu 20 de ani.

Negocierile sunt, de asemenea, în desfășurare pentru achiziționarea a aproximativ 100 de vagoane second-hand de la Deutsche Bahn, pe care BDZ consideră că ar fi mai ieftine decât modernizarea vehiculelor existente și care ar putea fi finalizată în acest an.

Etapa a doua urmează să fie inițiată anul acesta și acoperă achiziționarea a 10-15 unități multiple pentru servicii pe distanțe lungi și 30-50 de vagoane de înaltă calitate adecvate pentru o operare la 160 km/h. Aceasta ar ajuta BDZ să concureze cu transportul rutier pe rute cu distanțe lungi și internaționale. Livrările sunt planificate pentru mijlocul anului 2023. Costul este estimat la puțin peste 100 milioane de euro, iar Jeliazkov a declarat că achizițiile vor fi efectuate într-un mod care să nu “împiedice poziția financiară” a BDZ.

Pe termen lung, cea de-a treia etapă a programului din anul 2030 va viza înlocuirea unităților Siemens Desiro împreună cu locomotivele și vagoanele cu durata de viață expirată, utilizate pe serviciile internaționale.

În efortul de a avea acces la o gamă mai largă de potențiali furnizori și de a spori transparența, BDZ a publicat registre de achiziții pentru diviziile sale de pasageri și mărfuri, furnizând informații obligatorii privind licitațiile și consultările, precum și pentru achizițiile evaluate la mai puțin de 30 000 de leva.

Prelucrare și foto după railwaygazette