Logo CFR_colorCompania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că în perioada august – noiembrie2019 se vor desfășura recepțiile pe categorii de lucrări finalizate între Simeria și Sighișoara, parte componentă a Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică).

Dezvoltarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Simeria – Sighișoara reprezintă un important și complex program de lucrări de modernizare pe întreaga lungime de aproximativ 170 km de cale ferată dublă, care înregistrează la ora actuală un progres fizic de execuție cuprins între 92% și 99%.

O dată cu finalizarea mai multor categorii de lucrări pe tronsonul Simeria – Sighișoara, CFR SA a programat, pentru perioada august – noiembrie, recepțiile la finalizarea lucrărilor pentru următoarele specialități feroviare:

  •  terasamente, infrastructură, suprastructură;
  •  poduri, podețe, tuneluri, viaducte, pasaje rutiere, treceri la nivel;
  •  lucrări de energoalimentare, linie de contact;
  •  construcții civile în stații și instalațiile aferente, sisteme de informare, substații de tracțiune și lucrări de protecția mediului.

 Astfel, comisiile de specialitate, din care vor face parte reprezentanți ai CFR SA, Antreprenorului, Proiectantului și Autorităților Locale, vor recepționa până în luna noiembrie, lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, finalizate pe specialitățile de lucrări sus-amintite, pe următoarele intervalele de stații:

  1.  Blandiana – Șibot, Orăștie – Simeria, stațiile Vințu de Jos și Șibot de pe tronsonul Simeria – Vințu de Jos;
  2.  Alba Iulia – Vințu de Jos, Bărăbanț – Alba Iulia, Sântimbru – Bărăbanț, Coșlariu – Sântimbru, stațiile Alba Iulia, Bărăbanț, Sântimbru și Coșlariu de pe tronsonul Vințu de Jos – Coșlariu;
  3.  Micăsasa – Valea Lungă, Valea Lungă – Blaj, Blaj – Crăciunel, Crăciunel – Podul Mureș și stațiile Valea Lungă, Blaj și Crăciunel de pe tronsonul Coșlariu – Micăsasa;
  4.  Ațel – Mediaș, Mediaș – Copșa Mică, Copșa Mică – Micăsasa și stațiile Mediaș și Copșa Mică de pe tronsonul Micăsasa – Ațel;
  5.  Sighișoara – Daneș, Daneș – Dumbrăveni, Dumbrăveni – Ațel și stațiile Daneș și Dumbrăveni de pe tronsonul Ațel – Sighișoara.

 “Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele 5 tronsoane cuprinse între Simeria și Sighișoara au un grad de complexitate ridicat din punct de vedere al lucrărilor executate pe întregul traseu. Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de stații de cale ferată, puncte de oprire, halte de mișcare, peste 240 poduri/podețe/tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare/superioare și 4 substații de tracţiune. Este un traseu pe care s-au construit 3 noi tuneluri (Turdaș, Sighișoara și Daneș), un pod în formă de arc și variante noi de traseu, construcții care asigură atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu. Finalizarea lucrărilor de modernizare este o prioritate pentru CFR SA, deoarece dezvoltarea infrastructurii feroviare reprezintă un suport economic nu doar pentru operatorii de transport feroviar de călători și de marfă, dar și pentru societățile comerciale și serviciile publice din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului, precizează Constantin AXINIA, directorul general al CFR SA.

Menționăm faptul că procedurile pentru recepția pe categorii de lucrări între Simeria și Sighișoara se desfășoară în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 845 din 24.10.2018, pentru aprobarea Regulamentului privind recepția construcțiilor din domeniul infrastructurii rutiere și feroviare de interes național, act normativ promovat de Ministerul Transporturilor.

CFR SA asigură publicul călător că programul de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe tronsonul Simeria – Sighișoara are ca obiectiv general asigurarea interoperabilității infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică), îmbunătățirea calității transportului feroviar și creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Comunicat de presa cncf cfr sa