UIC_raport_siguranta_ferAccidentele și numărul victimelor au scăzut cu aproape 17% între 2013 și 2018, cu o îmbunătățire de două procente față de 2017, potrivit UIC.

Organizația feroviară mondială, Uniunea Internațională a Căilor Ferate (UIC), și-a publicat raportul anual privind accidentele feroviare, arătând constatările sale că în căile ferate s-atins cea mai mare rată de siguranță în 2018.

Între 2013 și 2018, accidentele și numărul victimelor au scăzut cu aproape 17 la sută, o îmbunătățire cu doi la sută față de 2017, datorită eforturilor comunității feroviare de a lucra pentru îmbunătățirea siguranței în sector. În 2018 au fost înregistrate un număr de 1.746 de accidente semnificative, cel mai mic număr de la începerea colectării datelor în 2006.

uic_accidenteUIC a constatat că 74% din accidente au fost cauzate de încălcarea legislației infrastructurii feroviare. Restul cauzelor accidentelor includ: 15% la trecerile la nivel; 7% atribuite cauzelor interne, cum ar fi eșecurile tehnice sau organizaționale sau factorii umani; 2% cauzate de condițiile meteorologice și de mediu; și nu mai mult de 1% au implicat persoane lovite pe platformă sau căderi dintr-un tren sau de pe o platformă.

Căile ferate sunt vulnerabile la comportamentul persoanelor din afara sistemului, terții reprezentând 97% din decesele înregistrate în 2018.

uic_coliziuni&deraieriAu fost înregistrate 123 de coliziuni și deraieri în 2018, doar puțin peste nivelul istoric înregistrat în 2016. Doar 12 accidente au avut ca urmare victime, trei accidente grave reprezentând 82% din cele 118 victime.

Baza de date a Uniunii Internaționale a Căilor Ferate este colectată încă  din 2001 – acoperă în prezent 27 de membri UIC în Europa, Asia și Orientul Mijlociu – și este administrată de unitatea de siguranță a organizației. Baza de date servește ca depozitar pentru informații statistice despre accidente, dar oferă, de asemenea, o perspectivă detaliată a cauzelor, circumstanțelor și consecințelor accidentelor – aliniere la clasificările și definițiile utilizate în cadrul reglementărilor europene.

Prelucrare după globalrailwayreview