Tehnologiile de evitare a propagării virusului se concentrează pe curățarea și condițiile igienice ale suprafețelor și aerului din vehicule. Astfel, compania lucrează la soluții pentru dezinfectarea completă a vehiculului prin utilizarea de produse biocide, ozon sau lumină ultravioletă, precum și utilizarea suprafețelor antimicrobiene care împiedică supraviețuirea și răspândirea virusului.

O altă linie de dezvoltare este instalarea barierelor de separare care opresc răspândirea virusului printre călători și utilizarea filtrelor de înaltă eficiență, ionizatoare cu plasmă sau lămpi biocide UV-C în circuitul de climatizare pentru a îmbunătăți calitatea aerului, creșterea volumului de aer curat și reducerea recirculării.

interior_TalgoSpaţiu 

Trenurile Talgo au vagoane mai scurte și mai late și, prin urmare, oferă o distanță mai mare între călători. Fiecare vagon este echipat cu propriul sistem de tratare a aerului care permite curățirea aerului din exterior, reducând astfel riscul masiv de expunere al călătorilor și garantează cele mai bune condiții igienice.

Un tren Talgo este capabil să transporte 365 de călători repartizați pe o lungime de 200 de metri, cu o medie de 33 de călători pe vagon, comparativ cu 150 de călători într-un singur spațiu comun pentru un avion (de aproximativ cinci ori mai mult).

Noul tren de mare viteză Talgo Avril, fabricat în prezent, este cel mai larg din categoria sa de pe piață și, în ceea ce privește volumul de aer pe călător, poate oferi până la dublu metri cubi per călător decât un avion.

Prelucrare după spanishrailwaynews