NSB_Class_73_near_DombåsSoluția, care urmează să fie lansată în Norvegia, a fost certificată de Belgorail. Soluția Alstom va folosi algoritmi de fuziune a datelor utilizând atât navigația prin satelit, cât și mișcarea inerțială pentru a determina locațiile și vitezele trenului în mod precis și sigur.

ETCS – Sistemul european de control al trenurilor – a fost inițial dezvoltat pentru a standardiza traficul feroviar transfrontalier în cadrul UE. Acesta permite trenurilor să funcționeze mai rapid, rămânând în siguranță și în condiții de încredere. Soluția crește, de asemenea, capacitatea unei rețele. ETCS dispune de o protecție automată continuă a trenurilor pe bază de radio. Cel mai recent standard are o capacitate radio mai mare, precum și alte îmbunătățiri benefice operațiunilor feroviare.

Sistemul de odometrie care folosește fuziunea de date este compatibil cu toate tipurile de trenuri și medii. Acesta este sistemul pe care Alstom îl implementează în prezent în Norvegia. Până în 2026, Alstom îl va monta pe 450 de trenuri din întreaga țară. În iunie 2020, testele vor începe pe prima locomotivă echipată cu acest sistem.

„Într-o mișcare decisivă către digitalizarea feroviară, Norvegia a ales să echipeze întreaga țară cu cea mai recentă versiune a standardului european de interoperabilitate, demonstrând strategia de conducere a țării pentru un viitor mai ecologic. Suntem foarte mândri că participăm la acest lucru și cu atât mai mult cu o tehnologie de prim rang mondială pentru care tocmai am obținut certificarea. ”

Având în vedere noua soluție de fuziune de date, nu mai este nevoie de componente radar externe pentru a identifica locația sau viteza unui tren. Fuziunea de date înseamnă pur și simplu reunirea mai multor surse de date, ceea ce duce la informații mai consistente, mai precise și utile. Soluția ETCS Alstom folosește atât senzori inerțiali cât și senzori prin satelit. Echipamentul este instalat în tren. Unul dintre avantajele acestui lucru este că echipamentul nu este afectat de condițiile externe de mediu. Algoritmii sunt capabili să mențină precizia, chiar și în locații acoperite, cum ar fi tunelurile.

Până în prezent, Alstom a contractat să echipeze 1.100 de trenuri cu soluția sa Baseline 3 Release 2.

Prelucrare după railwaynews

Nota, sursa Alstom: Alstom este numărul unu la nivel mondial la echipamentele ERTMS de la bord prin intermediul soluției Atlas, reprezentând 70% din sistemele de bord aflate în funcțiune cu ERTMS nivelul 2. Astăzi, în 30 de țări, trenurile sub supraveghere Atlas au acoperit peste 250 de milioane de kilometri, inclusiv parcul ICE3 de mare viteză a Deutsche Bahn echipată recent în Germania. În total, Alstom a fost contractată să echipeze 9.000 de trenuri cu soluții AtlasOnboard, din care 1.100 de vehicule vor fi echipate cu soluția Baseline 3 Release 2.