wabtecbatterylocoSUA: Wabtec a început să efectueze teste de fabrică la fabrica Erie a unui prototip de locomotivă cu baterii de 4.400 CP, înaintea operațiunilor de încercare cu BNSF care sunt planificate să aibă loc în ultimul trimestru al acestui an.

BNSF și GE Transportation (acum Wabtec) au început dezvoltarea locomotivei cu baterii electrice în 2018, susținute de o subvenție din partea Consiliului de Resurse Aeriene din California, ca parte a programului său Zero & Near Zero Emissions Freight. Prototipul BNSF este echipat cu o unitate de stocare a energiei litiu-ion cu aproximativ 20.000 de celule care conțin o combinație de nichel, mangan și cobalt.

În timp ce BNSF și Wabtec au testat anterior o locomotivă de manevră cu baterii, acesta va fi primul test al proiectării unei locomotive pentru linii principale. Testarea urmează să fie efectuată pe un traseu de 560 km în California. Locomotiva cu baterii va funcționa cuplată mai multe locomotive cu motor diesel-convenționale între Barstow și Stockton, unde se va instala o stație de încărcare la Morman Yard al BNSF.

În timp ce stația de încărcare fixă va asigura o încărcare inițială, locomotiva a fost proiectată pentru a capta energia cinetică din frânarea dinamică de fiecare dată când trenul încetinește. Locomotiva va folosi o versiune avansată a software-ului de gestionare a energiei trenului Wabtec pentru a analiza traseul care urmează și a calcula cum să utilizeze cel mai bine puterea disponibilă pentru a reduce consumul total de combustibil al trenului. Funcționarea cu puterea bateriei la manevră va permite, de asemenea, ca celelalte locomotive să stea la ralanti sau să fie oprite, reducând emisiile locale și zgomotul.

„Acum dezvoltăm și testăm locomotiva „generația viitoare ”pentru a ne construi avantajul față de camioanele de cursă lungă, pentru a rămâne competitivi și pentru a reduce costurile noastre de exploatare”, a explicat vicepreședintele BNSF, Mediu, John Lovenburg.

Prelucrare și foto după Railway Gazette