Tren-test-aeroport-transferoviarDuminică dimineață, la ora 10,30 a ajuns primul tren de test la Aeroportul Otopeni și a făcut mai multe curse, pentru a ”încerca” noua legătură feroviară. Club Feroviar vă prezintă în premieră imagini cu primul automotor diesel care a circulat între fosta haltă Odăile și stația Aeroport Henri Coandă.

Automotorul nu aparține operatorului feroviar de stat CFR Călători, ci firmei private Transferoviar Călători din Cluj Napoca. ”Au răspuns mai prompt la solicitarea noastră decât cei de la CFR Călători”, a declarat pentru Club Feroviar inginerul Liviu Trenchea, șeful șantierului de la Otopeni al Arcada Company, firma gălățeană care construiește noua legătură feroviară.

Primul tren de test la Aeroportul Otopeni a fost anunțat de Club Feroviar de luna trecută Club Feroviar a anunțat încă de pe 20 august că un prim tren de test la Aeroportul Otopeni va circula la finele lunii septembrie, după ce ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și-a asumat responsabilitatea continuării lucrărilor la conexiunea feroviară și peste curtea femeii care a contestat în instanță proiectul. În momentul de față, lucrarea este gata în proporție de 97%, fără a pune însă la socoteală semnalizarea și automatizarea.

Tren test Otopeni_1

În urmă cu două luni, era aproape sigur că punerea în funcțiune a conexiunii feroviare Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă Otopeni nu va avea loc în acest an, deși compania gălățeană Arcada lucra la foc automat. Nu era vina constructorilor, ci a judecătorilor, care au fixat termen abia pe 19 octombrie în procesul în care proprietara unei case contestă Hotărârea de Guvern privind exproprierile în zonă. Astfel, lucrările nu puteau continua peste proprietatea în litigiu decât dacă se producea o minune, după cum a scris Club Feroviar.

Test tren Otopeni_2

Ei bine, minunea s-a produs. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și-a asumat responsabilitatea continuării proiectului și peste proprietatea (curtea) în litigiu, iar Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a emis un act administrativ în acest sens.

Va circula cu călători începând cu noul Mers al Trenurilor Condiții normale de trafic vor putea fi asigurate spre sfârșitul anului. ”Sunt toate condițiile ca începând cu noul Mers al Trenurilor (la jumătatea lunii decembrie – n.red.), poate chiar mai devreme, să fie introduse în circulație garniturile pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă”, spunea Liviu Trenchea.

Noua cale ferată spre Aeroportul Henri Coandă pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.

Contract de aproape 100 milioane de euro Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podețe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație de cale ferată, cu linie dublă, la Terminalul T1. Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei.

Preluare de pe pagina web clubferoviar.ro