nojbdlongdistancetrainColaborând cu compania de leasing Norske Tog și cu managerul de infrastructură Bane NOR, direcția feroviară națională a recomandat achiziționarea unui singur tip de tren de călători pentru a înlocui întregul parc de lung parcurs al țării în următorul deceniu.

După consultarea cu operatorii de trenuri, grupurile de utilizatori, sindicatele și alte părți interesate, Jernbanedirektoratet a concluzionat că „pentru a asigura un parc de trenuri stabil, care să răspundă cererii de călătorii pe distanțe lungi cu trenul între regiuni, este necesar să achiziționați trenuri noi”.

Într-un raport emis pe 5 octombrie, direcția avertizează că o mare parte din parcul norvegian de trenuri de călători pe distanțe lungi are o viață reziduală limitată și cel puțin jumătate trebuie înlocuit în termen de cinci ani. Acesta include vagoanele de zi de tip 7 care circulă remorcate și toate vagoanele de dormit WLAB2. În prezent, parcul cuprinde 13 seturi de trenuri remorcate cu locomotivă și 11 rame electrice de diferite tipuri, toate care își vor atinge durata de viață preconizată în următorul deceniu.

După luarea în considerare a mai multor opțiuni, inclusiv înlocuirea autobuzului, reconstruirea parcului actual și exploatarea trenurilor mai lungi sau mai frecvente, raportul recomandă achiziționarea unui parc suficient de nou pentru a satisface o creștere preconizată a cererii de călătorie feroviară pe distanțe lungi până în 2035.

Bazându-se pe o strategie națională pentru serviciile de călători pe distanțe lungi, stabilită în 2019, raportul prevede operarea unui serviciu de bază de două ore pe rutele de bază de la Oslo la Stavanger, Bergen, Trondheim și Göteborg. Conchide că cele 24 de trenuri actuale ar trebui înlocuite cu cel puțin 28.

În urma unei evaluări separate a posibilelor concepte de tren de noapte, raportul afirmă că „va fi necesară o dublare aproximativă” a parcului de vagoane de dormit pentru a satisface cererea preconizată de vagoane de dormit în 2040. Se concluzionează că cele 20 de vehicule actuale, care sunt învechite complet, vor trebui înlocuit cu 38 vehicule noi, inclusiv patru de rezervă.

Revizuirea materialului rulant pe distanțe lungi urmează unei decizii a Norske Tog de a licita un contract-cadru pentru până la 200 rame electrice pentru a ajuta la standardizarea parcului de navetă și regional ale țării.

Prelucrare și foto după Railway Gazette