electr_vs_sol alt_11_rAtunci când se compară costurile totale ale electrificării rutei cu acționările alternative, trebuie luate în considerare diverse componente, cum ar fi infrastructura, materialul rulant și costurile de operare. Comparația de bază a costurilor pentru materialul rulant (adică locomotive și unități multiple) între tracțiunea diesel și cea electrică este, în general, în favoarea tracțiunii electrice datorită performanței mai mari și a costurilor mai mici de întreținere și energie. Acesta este motivul pentru care căile ferate din Europa sunt în prezent predominant electrice.

Întrebarea centrală care urmează apoi este rentabilitatea unei electrificări suplimentare a liniilor în comparație cu unitățile alternative. În funcție de topografie (de la câmpie până la munți), costurile unei electrificări pe linie unică sunt, potrivit DB Netz AG, o medie de 1,4 până la 3,6 milioane EUR pe km. Pe de altă parte, trenurile cu acționări electrice alternative necesită „sisteme de insule catenare” locale și extensii catenare pentru a reîncărca bateriile vehiculului (vezi Fig. 1).

electr_vs_sol alt_21_rCelula de combustibil cu hidrogen antrenează o nouă infrastructură de rezervoare pentru a umple rezervoarele de hidrogen (vezi Fig. 2 ).

Comparația costurilor acestor noi sisteme de infrastructură față de o electrificare completă presupusă a liniilor ferate este, în multe cazuri, în favoarea infrastructurii pentru acționări alternative. Un studiu curent ajunge la concluzia că o infrastructură care constă în electrificare parțială suplimentară și construcția de „sisteme de insule catenare” pentru transportul feroviar local de baterie electrică de călători duce la maximum 13% din costurile unei electrificări complete a rutei. Prin urmare, se poate considera necontestat că atunci când se utilizează acționări electrice alternative costurile infrastructurii sunt semnificativ mai mici decât atunci când se presupune că traseele sunt complet electrificate.

În plus, costurile diferitelor tehnologii ale vehiculelor trebuie comparate. Conform analizelor cunoscute anterior, pe o durată de viață presupusă a vehiculelor electrice cu baterie de 30 de ani, costurile lor totale de funcționare nu ar trebui să fie mai mari decât cele ale trenurilor cu tracțiune diesel. Vehiculele cu baterii pot ajunge din urmă la rentabilitatea trenurilor diesel, în principal datorită costurilor reduse de întreținere și reparații. Costurile actuale de achiziție mai mari pot fi compensate de costuri de operare continue mai mici. Pentru fiecare stat federal, obiectivul economic este, prin urmare, o coordonare optimizată a electrificării rutei și utilizarea bateriilor, a celulelor de combustibil și a trenurilor hibride în traficul feroviar, adaptate cerințelor rutei și traficului.

Prelucrare și foto după bmvi.de