Alstom_mobilityAlstom salută semnarea la 13 mai a unui acord interguvernamental între Franța și Ucraina pentru a finanța furnizarea de locomotive electrice pentru remorcarea trenurilor grele de marfă către căile ferate ucrainene. Acest acord reprezintă un pas decisiv către un viitor proiect de livrare a locomotivelor moderne, care să răspundă nevoilor pieței feroviare ucrainene. În plus față de furnizarea locomotivelor, Alstom va oferi și întreținerea completă asociată, care va fi efectuată local, la depourile căilor ferate ucrainene.

Pentru a satisface cererea ucraineană, Alstom este gata să localizeze până la 35% din producția și întreținerea locomotivelor în Ucraina. Un proiect de această amploare va necesita implicarea mai multor situri franceze Alstom, inclusiv Belfort, centrul global de excelență al Alstom pentru locomotive, precum și Ornans, Tarbes, Le Creusot și Villeurbanne.

Acest acord demonstrează sprijinul puternic al Franței pentru programul de dezvoltare a transporturilor din Ucraina și va putea, datorită viitoarelor contracte comerciale programate pentru 2021, să ofere Alstom o poziție de lider în acest plan de dezvoltare. Datorită poziției sale geografice la intersecția coridoarelor feroviare europene și estice, Ucraina a adoptat o strategie adecvată pentru a-și crește traficul de marfă și veniturile derivate din acesta. Electrificarea în creștere și modernizarea rețelei feroviare ucrainene fac parte din această strategie.

„Alstom recunoaște potențialul puternic al pieței ucrainene și noi suntem mândri să participăm la extinderea infrastructurii feroviare a țării. Cu sute de locomotive electrice proiectate, fabricate și vândute în întreaga lume, precum și o expertiză extinsă în întreținere, Alstom este poziționată ideal pentru a executa un astfel de proiect, ceea ce va consolida și poziția noastră pe segmentul locomotivelor de marfă pentru trenuri grele”, a spus Henri Poupart-Lafarge, președinte și CEO al Alstom.

Din 2010, Alstom a câștigat o experiență semnificativă la căile ferate cu ecartament de 1520 mm, mai precis în Kazahstan și Azerbaidjan, unde a livrat locomotive electrice de marfă și de călători, adaptate cerințelor tehnice și de mediu unice ale regiunii. Cele mai noi locomotive Prima T8 dezvoltate pentru aceste piețe sunt capabile să reziste la frig extrem până la -50 °C, să remorce până la 9.000 de tone și să circule cu 120 km/h.

Prelucrare după ALSTOM