Licitație pentru modernizarea CF în valoare de 645 milioane de euro

caransebes-garaCompania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat marți dimineață o licitație pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara Est. În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivelor de investiţii Lot 1: Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii <Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 1 Caransebeș – Lugoj> Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii <Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 2 Lugoj – Timișoara Est>”.

Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare aferent Lot 1 Caransebeș -Lugoj ”: de la km 474+925 al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la Km 514+504. Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare aferent Lot 2 Lugoj – Timișoara Est”: de la km 514+504 al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la Km 568+638.

Pe traseul existent, calea ferată este simplă (cu excepția intervalului Zăgujeni-Căvăran, unde este cale dublă), electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălțimi între 0 și 6 metri, cât și în debleu cu adâncimi între 0 și 2 metri. Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include:

  • Îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră;
  • Modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice;
  • Modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • Înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple;
  • Dublarea liniei pe toată lungimea;
  • Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
  • Ridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
  • Construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • Construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord;
  • Montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
  • Instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
  • Realizarea liniei de contact de pe linia existentă, după modernizare și electrificarea noilor linii de cale ferată;
  • Dezvoltarea substațiilor de tracțiune electrică feroviară existente (STE Caransebeș, STE Lugoj și STE Ghiroda) pentru alimentarea liniei de contact pe noua linie CF dublă;
  • Realizarea unui sistem SCADA cu centrul la DEF Caransebeș și preluarea instalațiilor fixe de tracțiune electrică (STE, PS, CDS+PLP, CDS) de pe secția Caransebeș (inclusiv) – stația CF Găvojdia (exclusiv);
  • Realizarea instalațiilor noi de electroalimentare, iluminat și forță, și modernizarea celor existente;
  • Montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificații, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Licitație pentru modernizarea căii ferate, împărțită în două loturi. Valoarea totală estimată a contractului este de 3.180.021.255,45 lei, echivalentul a aproximativ 645 milioane de euro. Contractul este împărțit în două loturi, după cum urmează:

  1. ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 1 Caransebeș (inclusiv) – Lugoj (exclusiv)”, Valoarea estimată fără TVA: 1.437.751.581,09 lei
  2. ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 2 Lugoj (inclusiv) – Timișoara Est (exclusiv)”. Valoarea estimată fără TVA: 1.742.269.674,36 lei.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 26 iulie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 26 februarie 2022. (A.B.).

Prelucrare după articolul publicat pe pagina web clubferoviar.ro

Clauză suspensivă Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența unei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj