O abordare modulară permite combinarea modelelor de șasiu FE cu date de măsurare și oferă noi posibilități pentru proiectarea acustică a vehiculelor feroviare. Autor: Martin Rissmann
Zgomotul produs de structura șină-roată în gama de frecvențe sub 200 – 400 Khz poate fi o componentă dominantă a zgomotului propriu al unui vehicul feroviar. Evaluarea acestei surse de sunet este adesea asociată cu o mare cantitate de tehnologie de măsurare sau simulare.
VibraTec și CDH AG au dezvoltat o abordare numerică eficientă în acest sens ca parte a unui proiect european de cercetare. Folosind un model cu elemente finite (FE= Finite – Elemente – Modells), funcția de transfer între contactul roată-șină și caroseria vehiculului feroviar este calculată în interval de frecvență.
Abordarea a fost demonstrată cu succes folosind exemplul unui boghiu cu roți alergătoare și validată folosind date experimentale. Se dovedește a fi deosebit de eficient atunci când trebuie luată în considerare structura corpului pentru noi parametri de funcționare, poziții ale căii sau arhitecturi ale șasiului.
Puteți accesa aici traducerea în limba română a articolului din revista Der Eisenbahn Ingenieur nr. 3 / 2021, pag. 31–34, realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea – AIFR Brașov.