proiectul-centurii-feroviare-capitaleiDin luna februarie ar trebui sa fie puse in functiune primele trenuri pe Centura Feroviara a Capitalei, intre Gara Progresu si Gara de Nord, cu opriri la laserul de la Magurele, Domnesti si Chiajna si, mai apoi, si pe relatia Gara Baneasa – Obor. Noile linii fac parte din proiectul Centurii Feroviare – un tren urban, cu opriri dese in jurul Bucurestului si orar cadentat, care sa degreveze marile cartiere si sa faca legatura cu toate localitatile din aria metropolitana. Tinta finala: legarea retelei CFR cu reteaua de metrou prin statii multimodale cu peroane comune in trei puncte de pe harta: Berceni, Preciziei si Pipera/Petricani.

Centura Feroviara a Capitalei, o initiativa relansata in forta pe ultimele luni ale Guvernului Ciolos, este un proiect prin care Ministerul Transporturilor, CFR Infrastructura si Autoritatea de Reforma Feroviara (institutie nou infiintata pentru eficientizarea cailor ferate) vor sa puna in functiune trenuri urbane ce sa conecteze BUcurestiul de localitatile zonei metropolitane.

“Vorbim de un tren care sa porneasca din Gara de Nord si care sa ocoleasca Bucurestiul pe o cale ferata existenta. El va circula la intervale fixe de timp, insa vizam si trenuri pendula din aria metropolitana in zona de centura, adica trenuri Buftea-Chitila pana la Progresu sau Branesti-Fundulea pana la laser la Magurele. Putem asigura pe infrastructura existenta, si insist pe acest lucru – avem infrastructura deja, trebuie doar sa o armonizam si o ajustam pe ici, pe colo – niste destinatii noi in aria metropolitana a Bucurestiului”, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro, Robert Dobre, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara (ARF).

Primele trenuri vor circula in prima faza, incepand din februarie-martie 2017, din Gara de Nord catre Gara Progresu si retur.

“Vor conecta localitatile Chiajna, Domnesti, Magurele, laserul de la Magurele si Jilava, localitati cu o mare densitate a populatiei. Pe partea interioara a Centurii practic grefam marile cartiere ale Bucurestiului – vorbim de cartierele Militari, Drumul Taberei, Alexandria, Rahova. Sunt cartiere care sunt sufocate din punctul de vedere al transportului si proiectul centurii feroviare poate sa vina ca o descongestionare partiala pentru tranzitul din Bucuresti si zona metropolitana”, a declarat oficialul ARF.

Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucurestiului are trei etape:

  • etapa I: legatura feroviara Bucuresti Nord – Domnesti – Progresu (centura feroviara – vest) si Bucuresti Nord – Baneasa – Pantelimon (centura feroviara – nord). Cele doua trasee pot fi operabile in luna februarie 2017, dupa lucrarile executate de CFR Infrastructura in regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.
  • etapa a II-a: conexiunea feroviara cu reteaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei si Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizarii acestei etape este sfarsitul anului 2017, iar costurile se ridica la aproximativ 5 mil. euro.
  • etapa a III-a: legatura feroviara Progresu – Pantelimon – Bucuresti Nord (centura feroviara est), precum si reabilitarea garilor si a punctelor de oprire. Aceasta faza presupune o serie de lucrari mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructura pana in luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.

Potrivit Ministerului Transporturilor, prima etapa a proiectului va contine 16 statii (9 existente si 7 noi). “Costul unui bilet pe ruta completa Gara de Nord – Gara Progresu va fi de 4,4 lei (pret intreg) si 2,2 lei (pret redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localitati mari, 4 sectoare si 8 cartiere, iar in statii vor fi amenajate parcari tip Park&Ride”, anunta MT.

Prezentarea video a interviului acordat de d-ul Robert Dobre, presedintele Autoritatea de Reforma Feroviara o puteti accesa aici.

Prelucrare dupa HotNews. Intregul articol, scris de Victor Cosmei, pe pagina HotNews, 28.12.2016, Foto – Proiectul Centurii Feroviare, statii si puncte de oprire, legaturi cu Metrou