Cum se deplasează tehnologiile de stocare a energiei de la concept la realitate în rețelele feroviare electrificate din Europa

White paper EatonCreșterea electrificării în rețelele feroviare europene încurajează adoptarea tehnologiilor de stocare a energiei, atât pentru aplicațiile de la bord cât și pentru cele de linie.

Gama de dispozitive care funcționează acum, de la celulele bateriei litiu-ion până la supercapacitoare și volante, le permite operatorilor feroviari să îmbrățișeze o arhitectura a energie mai inteligentă, conducând la operări mai durabile, cu emisii reduse de carbon, precum și noi oportunități de reducere a costurilor. Dar furnizorii de căi ferate care oferă tehnologiile de stocare de energie trebuie să se asigure că produsele lor respectă toate standardele feroviare aplicabile și vin cu o fiabilitate dovedită, pentru a face față întregii game de parametri agresivi de mediu referitori la probleme cum ar fi vibrațiile, EMC, temperatura și umiditatea.

Transportul feroviar este un mod de transport prietenos cu mediul, cu un record al îmbunătățirii eficienței emisiilor de carbon atât pentru transportul de pasageri, cât și pentru transportul de mărfuri. Acest angajament pentru o performanță durabilă va fi necesar pe termen lung, în cazul în care Uniunea Europeană își va atinge obiectivul declarat de reducere cu 60% a emisiilor totale in transport până în 2050 în comparație cu nivelurile din 1990.

Mijloacele primare ale sectorului feroviar de a reduce în continuare emisiile de gaze cu efect de seră vor fi prin electrificarea extinsă a rețelei feroviare europene. Sistemele electrificate permit regenerarea electricității prin sistemul de frânare al trenului, care poate reduce consumul de energie cu până la 15%.

Fără emisii ale motorului la punctul de utilizare, trenurile electrice sunt de asemenea mult mai curate decât trenurile diesel și sunt, de asemenea, mult mai silențioase în exploatare, ceea ce este deosebit de important atunci când porniți și opriți la stațiile din zonele construite.

Operarea pe liniile electrificate poate fi mai eficienta prin adoptarea tehnologiilor de stocare a energiei.

În general, sistemele de stocare a energiei în aplicațiile feroviare pot fi instalate în oricare din cele două locații: la bordul vehiculului sau instalate în stația de distribuție și / sau de-a lungul liniei. Conform unui raport finanțat de Uniunea Europeană, care prezintă aplicațiile de stocare a energiei pentru transportul feroviar intitulat Management durabil și inteligent al energiei pentru sisteme mai inteligente de transport feroviar în Europa: o abordare integrată de optimizare (Merlin), prima soluție este deosebit de avantajoasă în ceea ce privește recuperarea energiei active, decât localizarea sistemului de stocare în substație sau într-un punct al liniei.

Articolul (in limba engleza), împărțit pe capitole: Arhitecturile electrificării, Tehnologii de stocare a energiei, Aplicații ale stocării energiei in Europa, Aplicații ale stocării energiei in lume si Concluzii poate fi consultat, in întregime aici.

Autori: Louis Shaffer si Delphine Clement, EATON

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj