Gabriela Firea caută susținerea Băncii Mondiale pentru a dezvolta transportul feroviar în București

sina-de-cale-ferata_FireaPrimarul general al Capitalei, Gabriela Firea, s-a întâlnit joi cu o delegație a Băncii Mondiale, discuția axându-se pe proiecte de modernizare a transportului public din București și zonele adiacente, printre care se numără dezvoltarea transportului feroviar pentru călători (urban, periurban și regional, inclusiv centura feroviară a Capitalei), dar și proiectul Esplanada.

În cadrul întrevederii, primarul general a evidențiat necesitatea dezvoltării transportului feroviar urban și periurban, care este de “importantă strategică” pentru dezvoltarea pe termen mediu și lung a orașului.

“Acesta se poate dezvolta prin valorificarea rețelei de cale ferată existentă în municipiul București care în prezent este abandonată. Această rețea de transport feroviar pentru călători ar putea lega Bucureștiul de Giurgiu, Zimnicea, Alexandria, Roșiori, Găești, Titu, Urziceni, Lehliu, Oltenița sau chiar Ploiești”, a precizat Firea, citată de Agerpres.

Primarul general a menționat că Bucureștiul se numără printre puținele orașe europene care beneficiază de o centură feroviară având o lungime de 80 km, structură de transport care în prezent nu este valorificată la adevăratul său potențial. “Nu se poate imagina o strategie de dezvoltare a Bucureștiului, fără a include centura feroviară în sistemul de transport public al orașului. Această linie ar trebui integrată în acest sistem și preluată de către municipalitate pentru a fi utilizată în scopul transportului de călători”, a afirmat Firea.

Potrivit sursei citate, această linie de centură trebuie reabilitată și modernizată, gările de pe traseu trebuie de asemenea defuncționalizate și este necesară realizarea unor puncte intermodal pentru transferul călătorilor între trenuri, metrouri și autobuze.

O altă variantă de optimizare a transportului public despre care s-a discutat în cadrul întrevederii este studierea oportunității introducerii unor linii de tip monorail/ tren ușor suspendat, în zonele în care nu există posibilitatea de realizare a rețetelor la nivelul solului.

Reprezentanții Băncii Mondiale și-au exprimat interesul de a se implica în aceste proiecte, având în vedere că Bucureștiul are, pentru prima oară, o Asociație de Dezvoltare Intercomunitară (ADIBI) care va dezvolta proiecte de transport în regiunea metropolitană.

Articolul de Dan Radu de pe pagina web Capital.ro

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj