Material Rulant
Literatură TehnicăNoul sistem de frânare fără aer al frânei Siemens
Această inovație este mai mult decât o alternativă la sistemul de frânare pneumatic la vehiculele feroviare care a fost folosit de 150 de ani. Cu perspectiva și experiența unui producător de vehicule, unitatea internă Siemens Bremse implementează cu mare succes...
Realizarea osiilor montate ținând cont de momentul de torsiune dinamic maxim
Proiectarea osiilor montate este asociată cu mari incertitudini din cauza momentului de torsiune dinamic maxim, necunoscut. Dacă în măsurătorile de omologare conform DIN-Tachenbuch se constată momente dinamice de torsiune prea mari, există riscul ca verificarea...
Un sistem revoluționar de control al trenurilor
Capacitatea trenurilor automate și semiautomate de a circula la distanțe mai mici unele de altele pe aceiași linie mărind astfel capacitatea de transport determină căile ferate și institutele de cercetare din întreaga lume să exploreze tehnologii și procese care...
Ramele electrice operează în nivelul de automatizare GoA 3 pe liniile feroviare ale Inelului Feroviar Central al Moscovei
Demonstrații oficiale ale unei rame electrice EMU Lastochka care a functionat și operat în nivelul de automatizare GoA 3 (Grade of Automation) a avut loc pe rețeaua feroviară a Inelului Feroviar Central din Moscova (MCC) pe data de 13 și 14 ianuarie 2022, acestea...
Sistemul de supraveghere automată a încărcăturii si soluția de sistem și beneficiile unei probe automate de frână
Sistemul de supraveghere automată a încărcăturii Monitorizarea automată a greutății încărcăturii ca un alt element esențial în transportul feroviar de marfă digitalizat. Termenul utilizat pe scară largă „transport feroviar digital de marfă” include în primul rând...
La nivel mondial, proiectele de alimentare cu hidrogen câștigă lupta pentru tracțiune feroviară
Pesa a expus o locomotivă modificată la târgul de la Trako de luna trecută. Locomotiva prototip SM42 6Dn cu patru osii este echipată cu patru motoare de tracțiune de 180 kW și un motor cu hidrogen cu emisii zero. Photo: Pesa GERMANIA a fost prima țară care a utilizat...
Evaluarea eficientă a zgomotului produs de structura roată-șină
O abordare modulară permite combinarea modelelor de șasiu FE cu date de măsurare și oferă noi posibilități pentru proiectarea acustică a vehiculelor feroviare. Autor: Martin Rissmann Zgomotul produs de structura șină-roată în gama de frecvențe sub 200 – 400 Khz...
Conceptul de exploatare pentru NGT CARGO pe linia europeană de referință Madrid-Bucureşti
Prin NGT CARGO Centrul German pentru transporturi aeriene şi spațiale e.V. ( DLR) încearcă să vadă, cum ar arăta un viitor transport de marfă pe șine cu viteze de până la 400 km/h. Pentru ca investițiile necesare în unități de tracţiune de înaltă performanță să...
Încărcarea şinei prin locomotive electrice
Luând ca exemplu seriile de LE 140 şi 185 se arată cum a fost solicitată şina mecanic şi termic. Ca urmare a înlocuirii pas cu pas a generaţiei anterioare de vehicule de tracţiune cu motoare cu comutator monofazic ale DB ( de ex. BR 110, 140,150) cu cele cu motor...
Premiile AGIR pentru 2016
Ieri, joi 14 septembrie 2017 a avut loc la Sediul AGIR, din Calea Victoriei 118, festivitatea de înmânare a premiilor AGIR pentru anul 2016. Cu aceasta ocazie domnul EurIng Dr.ing.dipl.DHC Mihai Mihăiță (pe care îl felicităm si cu ocazia aniversării onorabilei vârste...