Semnalizare și Centralizare
Literatură TehnicăProvocări în implementarea ETCS, precum și abordări pentru optimizare
Rețeaua de linii a Deutsche Bahn AG (DB AG) urmează să fie echipată cu instalaţii de centralizare digitale și sisteme europene de control al trenurilor (ETCS) în aproximativ 20 de ani prin programul “DSD – Digitale Schiene Deutschland = Şina digitală...
Generarea de situaţii de exploatare bazate pe model, pe exemplul unei funcții RBC
În timp ce testele funcționale ale componentelor sau ale sistemelor întregi sunt acum deseori efectuate automat, proiectarea testului este de obicei efectuată manual de către tester. În ciuda suportului instrumentelor de gestionare a testelor, aceasta necesită mult...
Instalaţii de siguranță la TN: supravegherea depășirii luminilor roșii la OBB
Monitorizarea autovehiculelor prin instalații de captare imagistică a depășirii luminilor roșii, la sistemele existente de siguranță a TN ( = EKSA – BAT + SAT) a fost aprobată prin modificarea legii Căilor Ferate, din 6 mai 2010. Odată cu implementarea tehnică a...
Concept generic pentru asigurarea mișcării vehiculelor feroviare
Cu conceptul generic al unei noi structuri funcționale, cerințele pentru asigurarea (protecția) mișcării vehiculului (denumite în continuare Amvh = Fabsi) vor fi descrise în general și încadrate independent de soluții tehnice realizabile. Derivarea și sistematizarea...
Analiza de sistem a conformității la siguranță
Siguranța este o cerință centrală pentru aproape toate sistemele tehnice. Aceasta este în mod special deja la faza de proiect de luat în seamă şi de dovedit. Funcție de domeniul de utilizare diferitele norme prevăd modul şi amploarea derulării procesului de dovedire....
SAFER – LC: Soluţii inovatoare pentru mai multă siguranță la trecerile la nivel
SAFER – LC este un proiect european de cercetare încearcă posibilităţi de optimizare a amenajării şi managementului la trecerile la nivel. În sistemul de mare siguranţă “Cale ferată” intersecţiile cu traficul rutier se impun drept puncte cu risc ridicat....
Realizarea punctelor de verificare la Infrastructura ÖBB
Sarcina tehnologiilor de diagnoză şi monitorizare (= TDM) [ DMT = Diagnoze und Monitoring Technologien] constă într-o mare măsură în garantarea siguranţei, a disponibilităţii şi a modului consecvent de exploatare feroviară eficientă. Prin introducerea conceptului...
Electromecanismul inteligent
Creşterea densităţii traficului crează cerinţe ridicate pentru fiabilitate, comercialitate şi disponibilitate. Suplimentar timpii disponibili pentru întreţinere se vor măsura foarte strict. Sistemele de diagnoză sunt deja de ani orientate spre recunoaşterea preventivă...
Electromecanism de macaz practic: pregătitor pentru întreţinerea predictivă
Vossloch a făcut posibil pentru electromecanismul său integrat Easydrive utilizarea algoritmilor autoinstruibili pentru optimizarea întreţinerii cu senzori de tip nou IoT; Mulţumită unei agregări inteligente a curenţilor de date de la senzori devine posibilă o...
Digitalizarea în traficul feroviar – cum creşte traficul de marfă prin managerierea digitală cu modele comerciale
Mai mulţi operatori pe piaţă, mai multă comunicare, mai multe date, mai mult comerţ? Vagoanele de marfă inteligente ale viitorului sunt perfecţionate de datele în creştere din măsurători şi procese. Managementul inteligent al acestei noi avalanşe de date devine...
Arhitectura instalațiilor de centralizare ale viitorului
În ediția nr. 9 din 2018 (paginile 61-69) a fost publicat articolul “Arhitectura instalațiilor de centralizare ale viitorului” sub semnătura dipl. ing. (FH) Thomas Rietz. “Despre viitorul tehnicii de centralizare s-a scris des în această revistă. În acest articol noi...
Inovarea în domeniul feroviar – Numărător de osii pe baza senzorilor optici
De circa 10 ani s-au făcut intens cercetări în domeniul tehnologiei senzorilor optici pentru tehnica semnalizării. Prima testare în teren cu senzori cu grilă Bragg pentru FO la numărătoare de osii (NO) a fost realizată pentru prima dată în 2009, pentru 6 luni la MTR...
O nouă instalație de măsurare a vitezei măsoară viteza reală a vehiculelor feroviare
Echipamentul ZGP (Zöllner Geschwindigkeitsprüfeinrichtung ) măsoară viteza reală a unui vehicul feroviar ce îl traversează și este avizat la nivelul de siguranță SIL 2, astfel sistemul contribuie la o mai mare siguranță la supravegherea vitezei. ZGP este în funcție la...
Noua generație de tehnici de numărare – TMC – AZ 2.0
Sistemele de numărătoare de osii ca subsisteme ale tehnologiei de semnalizare trebuie să îndeplinească o multitudine de cerințe ale constructorilor și ale operatorilor, care rezultă din obținerea simplă a stării de liber / ocupat a secțiunii pentru linii de garare și...
Electromecanismul H715 tehnologie inovativă de manevrare a electromecanismelor de macaz cu șină vignole
Instalațiile infrastructurii care oferă cea mai înaltă disponibilitate și care constau într-un nivel ridicat de siguranță și lejeritate în întreținere permit operatorilor de cale ferată o exploatare sigură și eficientă. Din acest motiv se dorește să existe astfel de...