Informații Tehnice
Compararea costurilor: electrificarea rutei versus utilizarea unităților alternative
Atunci când se compară costurile totale ale electrificării rutei cu acționările alternative, trebuie luate în considerare diverse componente, cum ar fi infrastructura, materialul rulant și costurile de operare. Comparația de bază a costurilor pentru materialul rulant...
Macazul inteligent – componenta de bază a unei infrastructuri feroviare digitalizate
Digitalizarea este un criteriu favorabil pentru garantarea și creșterea disponibilității și eficienței infrastructurii feroviare. Macazul ca interfață între parcurs și tehnologia de conducerea circulaţiei și siguranță a fost mult timp un element central al achiziției...
Buletinul Standardizării – ianuarie 2021
A fost publicat Buletinul Standardizării, publicația oficială a Organismului National de Standardizare, ediția ianuarie 2021. La capitolul standardizarea națională buletinul cuprinde: Standarde aprobate Standarde anulate Standarde europene adoptate inițial prin filă...
Provocări în implementarea ETCS, precum și abordări pentru optimizare
Rețeaua de linii a Deutsche Bahn AG (DB AG) urmează să fie echipată cu instalaţii de centralizare digitale și sisteme europene de control al trenurilor (ETCS) în aproximativ 20 de ani prin programul “DSD – Digitale Schiene Deutschland = Şina digitală...
Digitalizarea drept cheie a viitorului căii ferate – Cine orchestrează tehnica conducerii şi siguranței în Germania şi în Europa?
Deutsche Bahn AG (DB AG – Calea Ferată Germană) se află într-o criză deosebită; Circulația trenurilor are întârzieri, lipsesc vehicule și personal, rețeaua este supraîncărcată și depășită, compania este puternic îndatorată. Cu un număr mare de noi inițiative și...
Conceptul de exploatare pentru NGT CARGO pe linia europeană de referință Madrid-Bucureşti
Prin NGT CARGO Centrul German pentru transporturi aeriene şi spațiale e.V. ( DLR) încearcă să vadă, cum ar arăta un viitor transport de marfă pe șine cu viteze de până la 400 km/h. Pentru ca investițiile necesare în unități de tracţiune de înaltă performanță să...
Comportamentul traverselor din beton, lemn și plastic la vibrațiile proprii
Comportamentul este studiat considerând traversa drept componentă singulară și în legătură cu panoul de cale. ”Pe parcursul unor investigații preliminare pentru analiza solicitării dinamice a suprastructurii folosind diferite tipuri de traverse, s-au efectuat teste de...
Interacţiunea pantograf catenară – cunoașterea forțelor și optimizarea măsurării lor
Centrul de testare acreditat pentru vehiculele feroviare ale TÜV SÜD Rail GmbH este cunoscut de mult timp pentru măsurarea dimensiunilor mecanice. Astfel, sau efectuat teste clasice de frână și de mers. Pentru a putea acoperi şi un alt domeniu de expertiză în procesul...
BNSF și Wabtec se pregătesc pentru testarea locomotivei cu baterii electrice
SUA: Wabtec a început să efectueze teste de fabrică la fabrica Erie a unui prototip de locomotivă cu baterii de 4.400 CP, înaintea operațiunilor de încercare cu BNSF care sunt planificate să aibă loc în ultimul trimestru al acestui an. BNSF și GE Transportation (acum...
Instalaţii de siguranță la TN: supravegherea depășirii luminilor roșii la OBB
Monitorizarea autovehiculelor prin instalații de captare imagistică a depășirii luminilor roșii, la sistemele existente de siguranță a TN ( = EKSA – BAT + SAT) a fost aprobată prin modificarea legii Căilor Ferate, din 6 mai 2010. Odată cu implementarea tehnică a...
Concept generic pentru asigurarea mișcării vehiculelor feroviare
Cu conceptul generic al unei noi structuri funcționale, cerințele pentru asigurarea (protecția) mișcării vehiculului (denumite în continuare Amvh = Fabsi) vor fi descrise în general și încadrate independent de soluții tehnice realizabile. Derivarea și sistematizarea...
Compania japoneză JR East a lansat un nou sistem de catenară pentru rețeaua Shinkansen
JAPONIA: Compania de căi ferate EAST Japan (JR East) a prezentat detalii despre un nou sistem de catenară, pe care calea ferată urmează să îl instaleze pe secțiunile Tohoku și Joetsu Shinkansen începând din acest an. Noul sistem folosește două conductoare, în loc de...
DB numește Nokia pentru a dezvolta rețeaua 5G pentru funcționare automată
Calea ferată germană (DB) a selectat Nokia pentru a testa și implementa ceea ce Nokia spune că va fi prima rețea 5G din lume pentru un proiect de automatizare a unei linii de cale ferată principală. Nokia va dezvolta sistemul 5G bazat pe standardele 3GPP pentru...
Încărcarea şinei prin locomotive electrice
Luând ca exemplu seriile de LE 140 şi 185 se arată cum a fost solicitată şina mecanic şi termic. Ca urmare a înlocuirii pas cu pas a generaţiei anterioare de vehicule de tracţiune cu motoare cu comutator monofazic ale DB ( de ex. BR 110, 140,150) cu cele cu motor...
Analiza de sistem a conformității la siguranță
Siguranța este o cerință centrală pentru aproape toate sistemele tehnice. Aceasta este în mod special deja la faza de proiect de luat în seamă şi de dovedit. Funcție de domeniul de utilizare diferitele norme prevăd modul şi amploarea derulării procesului de dovedire....