Literatură Tehnică
Fundarea adâncă a stâlpilor LC prin baterea unor piloți ductili
O variantă alternativă pentru structuri neuniforme ale terenului de fundare. Rețeaua feroviară a căilor ferate din Germania are în prezent o lungime a traseului de aproximativ 38.500 km, din care aproximativ 60% sunt electrificați, adică echipate cu o linie de contact...
Instalaţii de centralizare digitale de triaj pentru automatizarea operațiunilor în zonele de triaj și auxiliare
Sistemele de centralizare pentru zonele de manevră și auxiliare au fost și sunt caracterizate de cerințe speciale în ceea ce privește siguranța funcțională, eficiența și disponibilitatea. La fel ca și în automatizarea proceselor de producție industrială, aici sunt...
Sistemul FF IVES combină avantajele sistemelor FF comune
Sistemul de cale de rigidă (FF) – IVES combină aspectele de sustenabilitate, protecția mediului și orientarea către client de mai bine de zece ani. Autori: Norman Krumnow / Georg Gabler / Sebastian Roth / Nicole Wiethoff / Thomas Dulsner Traducerea din...
Combinația între datele de măsurate și modelare bazată pe cunoștințe pentru diagnosticarea defectărilor la macazuri
Aplicarea inteligenței artificiale în domeniul Prognosticurilor și Managementului Sănătății a infrastructurii feroviare, în special în diagnosticarea defecțiunilor, este îngreunată de datele insuficiente în ceea ce privește domeniul și/sau etichetarea – marcarea și...
Rețeaua IP de exploatare feroviară, cheie pentru digitizarea căii ferate
Pentru a putea atinge obiectivele planului de protecție a climei al guvernului german până în 2050, unul dintre cele câteva puncte cheie de plecare este transferarea traficului spre calea ferată (1). Principala condiție prealabilă pentru aceasta este extinderea...
Bariera BUES 2000 cu interfață SCI-LX
Întrucât calea ferată a putut utiliza o singura interfață standardizată independentă de producător pentru trecerile la nivel (BU = TN), recurgând doar la interfața Hp și interfața Fü și combinațiile lor timp de multe decenii, a existat dorința pentru o nouă și modernă...
Devenind mai inteligent la trecerile la nivel – soluții inteligente pentru trecerile la nivel feroviare.
În era digitalizării, industria feroviară urmează și ea tendința de a-și actualiza tehnologiile. Una dintre cele mai importante componente de siguranță ale infrastructurii feroviare sunt sistemele de asigurare a trecerilor la nivel, care se dezvoltă ca parte a...
Monitorizarea trecerilor de cale ferată la nivel
Acest articol prezintă monitorizarea supravegherii trecerilor la nivel cu căile ferate, avantajele acesteia și posibilele probleme care pot apărea în timpul instalării și utilizării. De asemenea, se adresează peisajului tehnologic în evoluție, pe măsură ce tehnologia...
Noul sistem de frânare fără aer al frânei Siemens
Această inovație este mai mult decât o alternativă la sistemul de frânare pneumatic la vehiculele feroviare care a fost folosit de 150 de ani. Cu perspectiva și experiența unui producător de vehicule, unitatea internă Siemens Bremse implementează cu mare succes...
Realizarea osiilor montate ținând cont de momentul de torsiune dinamic maxim
Proiectarea osiilor montate este asociată cu mari incertitudini din cauza momentului de torsiune dinamic maxim, necunoscut. Dacă în măsurătorile de omologare conform DIN-Tachenbuch se constată momente dinamice de torsiune prea mari, există riscul ca verificarea...
Maximizarea capacității de trafic cu control și tehnologie de siguranță digitală
Așteptările privind digitalizarea tehnologiei de control și siguranță sunt enorme. Dar pentru a rula efectiv mai multe trenuri, nu este suficient să vedem ETCS ca un înlocuitor LZB cu îndesire a sectoarelor de bloc – întregul sistem trebuie optimizat pentru a...
Elektra 4.0 – pas cu pas într-un viitor digital
Digitalizarea are multe fețe. În sfera privată, smart phone-ul este întruchiparea acestui trend, în business-ul cu clienții sunt nenumăratele site-uri web pentru testare, vot și comandă. Companiile feroviare (EVU) folosesc și ele de ani de zile acest tip de prezență a...
Compatibilitatea pământ – geotextil la structura căii ferate
Prezenta lucrare se dorește a fi un sprijin pentru inginerii de căi de comunicații în transporturi și în mod special pentru inginerii de căi ferate, în vederea aplicării corecte a materialelor geotextile în cadrul lucrărilor specifice. Utilizarea geosinteticelor la...
Un sistem revoluționar de control al trenurilor
Capacitatea trenurilor automate și semiautomate de a circula la distanțe mai mici unele de altele pe aceiași linie mărind astfel capacitatea de transport determină căile ferate și institutele de cercetare din întreaga lume să exploreze tehnologii și procese care...
ETCS în staţii mari cu exemplificare pentru Gara principală Stuttgart
Cu Digital Node Stuttgart (DKS), tehnologia de control și siguranță (LST) din regiunea Stuttgart este „digitizată”. În cadrul proiectului pilot Digital Rail Germany (DSD), aproximativ 125 de kilometri de cale vor fi echipați cu ETCS nivel 2 (L2) și alte tehnologii...