Literatură Tehnică
Monitorizarea stării liniilor aeriene feroviare cu aparate foto drone
În cadrul proiectului SMARAGD solicitat de BMVI, Siemens, DLR și Copting investighează procedurile aeriene pentru întreținerea predictivă a infrastructurii feroviare. Prin proiectul SMARAGD se investighează metodele cu care aeronavele fără pilot pot fi utilizate...
Provocări în implementarea ETCS, precum și abordări pentru optimizare
Rețeaua de linii a Deutsche Bahn AG (DB AG) urmează să fie echipată cu instalaţii de centralizare digitale și sisteme europene de control al trenurilor (ETCS) în aproximativ 20 de ani prin programul “DSD – Digitale Schiene Deutschland = Şina digitală...
Generarea de situaţii de exploatare bazate pe model, pe exemplul unei funcții RBC
În timp ce testele funcționale ale componentelor sau ale sistemelor întregi sunt acum deseori efectuate automat, proiectarea testului este de obicei efectuată manual de către tester. În ciuda suportului instrumentelor de gestionare a testelor, aceasta necesită mult...
Digitalizarea drept cheie a viitorului căii ferate – Cine orchestrează tehnica conducerii şi siguranței în Germania şi în Europa?
Deutsche Bahn AG (DB AG – Calea Ferată Germană) se află într-o criză deosebită; Circulația trenurilor are întârzieri, lipsesc vehicule și personal, rețeaua este supraîncărcată și depășită, compania este puternic îndatorată. Cu un număr mare de noi inițiative și...
Conceptul de exploatare pentru NGT CARGO pe linia europeană de referință Madrid-Bucureşti
Prin NGT CARGO Centrul German pentru transporturi aeriene şi spațiale e.V. ( DLR) încearcă să vadă, cum ar arăta un viitor transport de marfă pe șine cu viteze de până la 400 km/h. Pentru ca investițiile necesare în unități de tracţiune de înaltă performanță să...
EBA a acordat agrement pentru traversa din lemn sintetic FFU
Poduri și schimbătoare au fost deja echipate cu această tehnologie în unsprezece țări europene; Perioada de durabilitate de 50 de ani a fost confirmată din nou. Lemnul sintetic FFU ( Fibre reinforced Foamed Urethane) a fost dezvoltat în 1980 și a fost folosit ca...
Instalaţii de siguranță la TN: supravegherea depășirii luminilor roșii la OBB
Monitorizarea autovehiculelor prin instalații de captare imagistică a depășirii luminilor roșii, la sistemele existente de siguranță a TN ( = EKSA – BAT + SAT) a fost aprobată prin modificarea legii Căilor Ferate, din 6 mai 2010. Odată cu implementarea tehnică a...
Concept generic pentru asigurarea mișcării vehiculelor feroviare
Cu conceptul generic al unei noi structuri funcționale, cerințele pentru asigurarea (protecția) mișcării vehiculului (denumite în continuare Amvh = Fabsi) vor fi descrise în general și încadrate independent de soluții tehnice realizabile. Derivarea și sistematizarea...
Exemplu de calcul al lungimii pendulelor si inaltimii minime a FC pentru o catenara pentru 250 km/h
Un exemplu de calcul a lungimii pendulelor și înălțimii minime a firului de contact pentru o suspensie catenară de 250 km/h poate fi accesat aici. Ne pare rau, conținut vizibil doar pentru persoanele înregistrate!...
Leaflet UIC 606-1 – Maximum span calculation and residual bow width
Un exemplu de calcul a deschiderii maxime în codiții date, precum și calculul lațimii reziduale a pantografului pot fi accesate aici. Ne pare rau, conținut vizibil doar pentru persoanele înregistrate!...
Încărcarea şinei prin locomotive electrice
Luând ca exemplu seriile de LE 140 şi 185 se arată cum a fost solicitată şina mecanic şi termic. Ca urmare a înlocuirii pas cu pas a generaţiei anterioare de vehicule de tracţiune cu motoare cu comutator monofazic ale DB ( de ex. BR 110, 140,150) cu cele cu motor...
Analiza de sistem a conformității la siguranță
Siguranța este o cerință centrală pentru aproape toate sistemele tehnice. Aceasta este în mod special deja la faza de proiect de luat în seamă şi de dovedit. Funcție de domeniul de utilizare diferitele norme prevăd modul şi amploarea derulării procesului de dovedire....
SAFER – LC: Soluţii inovatoare pentru mai multă siguranță la trecerile la nivel
SAFER – LC este un proiect european de cercetare încearcă posibilităţi de optimizare a amenajării şi managementului la trecerile la nivel. În sistemul de mare siguranţă “Cale ferată” intersecţiile cu traficul rutier se impun drept puncte cu risc ridicat....
Realizarea punctelor de verificare la Infrastructura ÖBB
Sarcina tehnologiilor de diagnoză şi monitorizare (= TDM) [ DMT = Diagnoze und Monitoring Technologien] constă într-o mare măsură în garantarea siguranţei, a disponibilităţii şi a modului consecvent de exploatare feroviară eficientă. Prin introducerea conceptului...
Electromecanismul inteligent
Creşterea densităţii traficului crează cerinţe ridicate pentru fiabilitate, comercialitate şi disponibilitate. Suplimentar timpii disponibili pentru întreţinere se vor măsura foarte strict. Sistemele de diagnoză sunt deja de ani orientate spre recunoaşterea preventivă...