Literatură Tehnică
Tratarea fisurilor și a deformărilor în traversele din beton precomprimat.
Procesul de chituire a fisurilor traverselor poate prelungi durata de viață a traverselor din beton precomprimat deteriorate și a plăcii căii. Unul dintre cele mai frecvente tipuri de daune care apar la traversele din beton precomprimat (SBS=TBP-Traverse de Beton...
Măsuri pentru creșterea rezistențelor căii utilizând geogrilele
Geosinteticele se aplică la lucrările de infrastructură de cale ferată pe scară largă. Ele sunt folosite la armarea taluzurilor de rambleu sau debleu, la nivelul platformei de pământ cu rol de armare sau separare, sau în cadrul dispozitivelor de drenare cu rol de...
Proris – un nou sistem de centralizare pentru linii regionale şi pentru linii cu trafic moderat
În 2017, Prolan a început să dezvolte Prolan Interloking System (Proris), sistem care îndeplinește în esență cerințele funcționale maghiare, dar este suficient de flexibil pentru a răspunde nevoilor altor căi ferate. Înainte de o versiune complet electronică a...
Repararea tirfoanelor rupte din traversele de beton
În Regensburg, se testează în prezent o nouă metodă de reparație pentru repararea conexiunilor tirfon-dibluri distruse, care are scopul de a evita o înlocuire de traversă. La DB Netz AG (DN Netz), a fost dezvoltat în continuare un proces de reparare a conexiunilor...
Transferuri confortabile între trenuri, într-o stație de înaltă performanță
Analiza și evaluarea fluxului de călători la o gară cu exemplificare pe o stație de următoare generație (Next generation) folosind simulări microscopice. Chiar și astăzi, gările se lovesc de perioade cu un număr mare de pasageri. Prin urmare, este important să se...
Sistemul ETCS 3 Hybrid o soluție de tranziție către ETCS nivel 3 pentru creșterea capacității transportului feroviar
ETCS Nivelul3 este un sistem complet bazat pe un sistem radio, fără a avea mai avea echipament de cale pentru detecția poziției trenurilor( (în speță circuite de cale, numărătoare de osii, etc.) și care nu necesită a avea un sistem de semnalizare luminoasă cu semnale...
Utilizarea inimilor rigide la macazuri – Cerinţe şi posibilităţi
În ultimele decenii, așteptările puse asupra sistemului feroviar în ceea ce privește capacitatea, viteza de transport, confortul, serviciul și punctualitatea, împreună cu siguranța în exploatare care trebuie garantată, au crescut continuu. Acest lucru a crescut, de...
Avertizări tehnice de protecţie pentru a securiza șantierele de construcții.
Avertizări tehnice de protecţie pentru a securiza șantierele de construcții. Derivarea posibilităților de creștere a siguranței șantierelor de cale ferată fără cerințe suplimentare pentru personalul care operează instalaţiile de centralizare. În timpul aplicării...
Traverse de cale ferată din materiale sintetice
În unele domenii de aplicare în care traversele din beton și oțel nu pot fi utilizate, traversa din lemn este încă o componentă indispensabilă în suprastructurile feroviare. Deoarece durabilitatea produsului natural nu mai este garantată din cauza interzicerii...
Au fost prezentate interioarele vagoanelor de noapte Nightjet de generație următoare
„Cu acest tren, intrăm într-o nouă eră a călătoriilor pe timp de noapte”, a declarat CEO-ul Căilor Ferate Federale Austriece, Andreas Matthä, atunci când designul interior al următoarei generații de vagoane Nightjet de dormit și cușetă a fost prezentat la uzina...
Trenuri competitive în transportul feroviar de călători pe distanțe lungi
Mai mult trafic din cauza concurenței – dar doar pe câteva rute principale europene Italo, Westbahn, Regiojet, Flixtrain și altele sunt companii feroviare de transport private (EVU=CTF) care au apărut după liberalizarea sistemului feroviar european. Modelul lor de...
Analiza reglementărilor ETCS daneze – șansa unui regulament general al exploatării feroviare cu ETCS
Cu ”Digitalen Schiene Deutschland” (DSD)- Şina digitală a Germaniei = ŞDG, DB își va echipa rețeaua de linii cu tehnologie modernă de siguranță în Forumul Centralizărilor Digitale (DSTW=CE/CD) și ETCS Nivelul 2 fără semnale (L2oS). Pentru prima dată, zone mari de...
Adaptarea comunicațiilor V2X la sectorul feroviar
Utilizarea comunicării Rail2X cu aplicare la Crucea Sf. Andrei în format digital În prezent, există doar câteva soluții tehnice sau chiar tehnologii de comunicare mai noi care fac posibilă comunicarea între vehiculele feroviare și rutiere. Această comunicare este...
Fundarea adâncă a stâlpilor LC prin baterea unor piloți ductili
O variantă alternativă pentru structuri neuniforme ale terenului de fundare. Rețeaua feroviară a căilor ferate din Germania are în prezent o lungime a traseului de aproximativ 38.500 km, din care aproximativ 60% sunt electrificați, adică echipate cu o linie de contact...
Instalaţii de centralizare digitale de triaj pentru automatizarea operațiunilor în zonele de triaj și auxiliare
Sistemele de centralizare pentru zonele de manevră și auxiliare au fost și sunt caracterizate de cerințe speciale în ceea ce privește siguranța funcțională, eficiența și disponibilitatea. La fel ca și în automatizarea proceselor de producție industrială, aici sunt...