Guvernul polonez preia controlul asupra Pesa

EMU Pesa_VarsoviaGuvernul polonez a preluat controlul asupra constructorului de tren Pesa cu probleme financiare, cu toate acțiunile companiei achiziționate de Fondul de Dezvoltare Polonez (PFR).

Pesa a fost în dificultate financiară de ceva timp din cauza lipsei de ordine majore de trenuri noi. Principalul său rival intern, Newag, a învins Pesa în licitațiile recente de a livra locomotive electrice către PKP IC, în timp ce o comandă majoră de a furniza tramvaie Moscovei a fost redusă în urma tensiunilor politice cu Rusia. În plus, un contract mare de furnizare a DMU-urilor de legătură către compania germană Rail (DB) a cauzat probleme de flux de numerar pentru Pesa din cauza faptului că nu a reușit să obțină trenurile certificate pentru exploatare în Germania, ceea ce înseamnă că Pesa nu a fost încă plătită.

În noiembrie 2017, un consorțiu format din șase bănci a convenit să acorde împrumut lui Pesa de 200 milioane Zlotys (54,2 milioane USD), cu condiția ca societatea să găsească un investitor strategic capabil să ramburseze împrumutul. Împrumutul a fost necesar pentru finanțarea unei comenzi pentru EMU-uri Elf II și tramvaie pentru operatorii polonezi. Deși se crede că mai mulți producători de material rulant internațional și-au exprimat interesul pentru achiziționarea Pesa, nici unul dintre ei nu a fost de acord să facă acest lucru.

Cu toate acestea, pe 21 mai, operatorul suburban din Varșovia, SKM, a semnat un contract de 310 milioane Zlotys cu Pesa pentru 13 EMU-uri Elf II, cuprinzând șapte seturi de patru vagoane și opt de cinci vagoane pentru a fi livrate începând cu anul viitor, cu o opțiune pentru încă opt trenuri, constând din unul de patru vagoane si șapte de cinci vagoane pentru livrare pana in 2023.

Prelucrare după articolul de Keith Fender, railjournal.com

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj