Transport Marfă

Literatură Tehnică

Echipamente ETCS la frontierele naționale folosind exemplul Gorlitz – Zgorzelec

Evoluțiile naționale ale sistemelor feroviare din Europa fac echipamentele liniilor și operațiunile pe liniile de frontieră complexe. Ca sistem unificat, ETCS oferă o simplificare a traficului interoperabil. Cu toate acestea, practica arată multe combinații posibile de variante de echipamente tehnice. Echipamentele și strategiile pentru vehicule sunt limitate.  În același timp,

Siemens și SBB semnează un acord-cadru pe termen lung pentru digitalizarea interblocărilor elvețiene

Acord-cadru pentru construirea de sisteme complete, inclusiv software și hardware pentru interblocările digitale; prima implementare a Signaling X în Elveția Contract pe zece ani cu trei opțiuni de prelungire de cinci ani, plus 25 de ani de întreținere și asistență Servicii complete Siemens, de la dezvoltare la instruire și întreținere

Siemens prezintă parcul de trenuri inovatoare pentru S-Bahn Mitteldeutschland

Siemens Mobility a prezentat publicului, la Centrul său de Testare Wegberg-Wildenrath, modelele de tren ale parcurilor regionale de ultimă generație pentru S-Bahn Mitteldeutschland (MDSB2025plus). Noile parcuri, formate din 75 de trenuri Mireo, inclusiv inovatorul Mireo Plus B, alimentat cu baterii, vor consolida semnificativ transportul public din regiunea Leipzig începând cu

Proiecte ETCS la frontierele naționale: factori de succes pentru colaborare

Introducerea Sistemului european de control al trenurilor (ETCS) formează o bază pentru „Spaţiul feroviar european unic” [1]. ETCS este destinat să realizeze compatibilitatea sistemelor, în special la frontierele naționale, și să permită operațiuni de transport feroviar moderne, interoperabile. În practică, proiectarea și implementarea transfrontalieră s-au dovedit până acum complexă.  Provocările

Macazurile și caracteristicile lor speciale – Este posibilă monitorizarea lor cu cabluri de fibră optică aplicate pe şină?

Înregistrarea automată a stării infrastructurii feroviare și în special a macazurilor este mai importantă ca niciodată. În acest context, sunt necesare soluții inovatoare ca surse de date suplimentare, în special cele care nu afectează traficul. Unul dintre aceste sisteme este Fibre Optic Sensing (FOS), care – folosind fibre optice și

Verificarea automată a prinderii căii

Infrastructura feroviară se confruntă cu provocări semnificative. Acest lucru se datorează nu numai utilizării deja excepțional de mare a capacității, ci și creșterilor prognozate. Căile Ferate Federale Austriece (ÖBB), de exemplu, intenționează să-și dubleze capacitățile de transport până în 2040. Această creștere a capacității nu poate fi realizată doar prin

Un concept de siguranță pentru noile tehnologii în transportul feroviar.

Tehnologia feroviară este un domeniu foarte tradițional al tehnologiei cu principii de siguranță care există de mai bine de 150 de ani (a se vedea, de exemplu, Pachl [15]). Cu toate acestea, calea ferată a devenit din ce în ce mai inovatoare în ultimele decenii. A început cu centralizări electronice,

Considerații privind curbele progresive feroviare

În calea ferată curbele cât și racordarea acestora  au constituit de la începuturi o problema de realizare a traseului linilor de cale ferată. Anexat vă prezintăm,  cu acordul domnului profesor RADU Constantin materialul “Considerații privind curbele progresive feroviare. Intenționăm să prezentăm în viitor și alte aspecte actuale ale acestei problematici.

Inteligența artificială drept componentă defensivă în aplicațiile feroviare.

Inteligența artificială (IA) s-a bucurat de o atenție publică pe scară largă, cel puțin de la utilizarea pe scară largă a modelelor de limbaj mari, cum ar fi ChatGPT. În aplicațiile feroviare, potențialul IA este văzut în primul rând în legătură cu procesele de întreținere, siguranță, conducere autonomă, planificare a

Reziliența în securitatea cibernetică a tehnologiei de semnalizare – studiu de caz al platformei UniAC

Industria feroviară este în tranziție și este imperativ ca sistemele sale să se adapteze la peisajul în schimbare. Prezența amenințărilor noi și în evoluție a făcut acest lucru și mai evident, iar vulnerabilitățile sistemelor sunt descoperite în fiecare zi. Este important să recunoaștem că ele există și nu pot fi

Pot sateliții să reducă costul ERTMS?

Modul în care Europa înregistrează progrese în dezvoltarea tehnologiei prin satelit pentru comunicații mai sigure din punct de vedere al costurilor și localizarea poziției trenurilor în cadrul ERTMS a fost dezbătut la conferința ”Spațiu pentru Innovare în Calea Ferată” care a avut loc la Madrid în perioada 13-14 septembrie. relatează

ERTMS/ETCS Hibrid – Principii detecție trenuri

Documentul prezentat este o adaptare a unui document produs de ”EEIG ERTMS Users Group”(EEIG ERTMS grupul de utilizatori). Grupul de utilizatori ERTMS oferă o platformă pentru specialiștii din sectorul feroviar pentru a împărtăși experiențele și pentru a-și consolida opiniile în legătură cu acest sistem. Membrii Grupului de utilizatori ERTMS sunt

RailChain – aplicarea tehnologiilor de registru distribuit în operațiunile feroviare

În proiectul „RailChain (Şine  interconectate)”, a fost proiectat un Juridic Recorder (Înregistrator juridic) distribuit, care se bazează pe un protocol de consens  distribuit capabil în timp real și implementat ca „Distributed Ledger” (implementarea software a unui registru de numerar distribuit) la bordul „Advances TrainLab de la DB Systemtechnik (ICE-TED 605

Model de lucru pentru instalarea sistemelor ETCS în vehicule de serie mică

Introducerea infrastructurii ETCS (European Train Control System = ETCS) necesită echiparea unui număr mare de vehicule și tipuri de vehicule cu echipamentul de  vehicul cu ETCS. În timp ce unele tipuri de vehicule sunt pe piață în flote mari, există multe tipuri de vehicule în care flota este mică sau

Dezvoltarea de variante pentru utilizarea ETCS pe liniile secundare. Rezultatele cercetării privind ETCS. Variante de echipamente pentru căi ferate cu trafic redus.

De obicei, liniile secundare și cele principale ușor încărcate (“linii secundare”) au proprietăți diferite în comparație cu liniile principale cu încărcare moderată și respectiv intensă (“linii principale”). Caracteristice pentru aceasta sunt puține trenuri pe unitate de timp, viteze mici și condiții simple de operare, ceea ce permite echipamente de siguranță