Material Rulant

Literatură Tehnică

Piatra inteligentă întâlnește maşina de burat inteligentă. Partea 2: Burajul din perspectiva agregatului de buraj

O înțelegere aprofundată a interacțiunii dintre ciocanul de buraj și balast în timpul burajului căii este esențială pentru întreținerea cu succes și eficientă a căii. Aceste cunoștințe permit optimizarea procesului de burare și astfel se atinge o geometrie a căii stabilă și durabilă. În același timp, riscul poziţonării neuniforme a

Piatra inteligentă întâlneşte maşina de burat inteligentă. Partea 1. Burajul din perspectiva balastului

Poziția căii ferate are un impact semnificativ asupra funcționării în siguranță a căii ferate. În timp, starea căii se deteriorează continuu, necesitând lucrări regulate de întreținere. Strategiile pentru această întreținere variază la nivel mondial, în special între căile ferate de transport greu și sistemul feroviar european convențional. În SUA se

Sistemul de trecere la nivel fără jgheab veloSTRAIL

În februarie anul acesta am prezentat sistemul de trecere la nivel fără jgheab veloSTRAIL, siatem care acoperă jgheabul căi și permite traversarea în siguranță a trecerii la nivel, de exemplu cu bicicleta. Astăzi vă prezentăm un alt sitem veloSTRAIL de 72 metri realizat în Preston (Marea Britanie) Elimină permanent jgheabul

SmartLogic – Creșterea potențialului de capacitate a unei instalaţii de centralizare cu o logică inteligentă de asigurare

Un concept de soluție detaliat pentru o logică de asigurare generică, bazată pe reguli și geometrie a fost dezvoltat la TU Darmstadt sub numele de „smartLogic (logică inteligentă)”. Aceasta este pusă de acord cu viitoarele componente ale șinei digitale pentru a permite utilizarea optimă a infrastructurii de cale ferată existentă

WTMS – o nouă abordare

Lumea căilor ferate trece în prezent printr-o schimbare structurală. Acest lucru se aplică atât la importul de noi tehnologii, cât și la adaptarea și optimizarea proceselor organizaționale. Ambele sunt absolut necesare pentru a moderniza calea ferată ca mijloc de transport pentru a răspunde provocărilor viitorului. Acest lucru necesită ca tehnologia

ÖBB a pus în funcțiune prima nouă generație Railjet de la Siemens Mobility și comandă încă 19 trenuri

Căile Ferate Federale Austriace (ÖBB) au inaugurat pe 22 martie serviciul pentru primul Railjet din noua generație de la Siemens Mobility. Noul tren, cu numeroase inovații, va funcționa inițial pe ruta Viena-Feldkirch. Fără locomotivă, trenul cu nouă vagoane are aproximativ 240 de metri lungime și oferă 532 de locuri. Are

Amplificarea forţelor orizontale: metodă inovatoare de fundare pentru stâlpii liniei de contact şi a ecranelor de protecţie fonică

Pentru Deutsche Bahn, electrificarea în continuare a liniilor sale are prioritate în următorii ani. Cu metoda de amplificare a forţelor orizontale (HKW = AFO), timpul necesar pentru fundarea stâlpilor LC (metalici) poate fi redus semnificativ. Prin programul Şina puternică, Deutsche Bahn a îmbunătățit din nou problemele de protecție împotriva zgomotului

Transferuri confortabile între trenuri, într-o stație de înaltă performanță

Transferuri confortabile între trenuri, într-o stație de înaltă performanțăie de înaltă performanță Analiza și evaluarea fluxului de călători la o gară cu exemplificare pe o stație de următoare generaţie (Next generation) folosind simulări microscopice. Chiar și astăzi, gările se lovesc de perioade cu un număr mare de călători. Prin urmare,

NovoCrete Rail – Peste acesta se poate monta şina

Reînnoire ieftină, rapidă și ecologică a infrastructurii feroviare. Protecția climei, experiența de călătorie, sustenabilitatea: s-au putut sărbători de fapt în Anul European feroviar (al şinei). Nu a existat infrastructură în Germania care să se manifeste aşa, de ani de zile. Sunt necesare eforturi financiare și organizaționale mari pentru a încetini

ETCS L2 fără GSM-R. Raport de experiență privind noua arhitectură ETCS la CFL cu ZSB 2000

Luxemburgul și-a modernizat deja întreaga rețea feroviară la controlul trenurilor ETCS în 2017. Aceasta o face prima și singura țară în care controlul trenurilor este efectuat la nivel național cu supraveghere completă ETCS Nivel 1 (ETCS L1 FS). Cu toate acestea, soluțiile și tehnologiile utilizate în ultimii ani nu mai

Creșterea eficienței depourilor de cale ferată – proiect Oostaende, Belgia

Transportul feroviar are cerințe din ce în ce mai mari. Aceasta include, printre altele, schimbul de date digitale și creșterea capacității. Acest lucru are ca rezultat necesitatea unei infrastructuri feroviare moderne, eficiente și conectate în rețea. Acest lucru este valabil și pentru depourile de cale ferată, cum ar fi în

RailChain – aplicarea tehnologiilor de registru distribuit în operațiunile feroviare

În proiectul „RailChain (Şine  interconectate)”, a fost proiectat un Juridic Recorder (Înregistrator juridic) distribuit, care se bazează pe un protocol de consens  distribuit capabil în timp real și implementat ca „Distributed Ledger” (implementarea software a unui registru de numerar distribuit) la bordul „Advances TrainLab de la DB Systemtechnik (ICE-TED 605

A 5-a conferință ”Railway Talk”

La data de 27 februarie 2024 a avut loc a 5-a conferintă ”Railway Talk” (discuție pe tema calea ferată) organizată de Uniunea Asociațiilor Europene a Inginerilor Feroviari – UEEIV. Cei interesați pot accesa mai jos cele trei prezentări, precum și înregistrarea video a comunicărilor. Urban Integration of Railway Stations in

Cel mai modern sistem de avertizare a echipelor de lucrări din Europa la ÖBB

Calea ferată joacă un rol crucial în mobilitate și aduce o contribuție substanțială la atingerea obiectivelor climatice. Pentru a acoperi cererea suplimentară de servicii de transport în rețeaua feroviară, este necesară o creștere a capacității rețelei feroviare cu aproximativ 30% până în 2030. Acest lucru se poate realiza prin extinderea

Tunelul feroviar Gotthard – După accidentul de tren reparațiile vor dura până în septembrie 2024

Joi, 10 august 2023, un tren de marfă operat de SBB Cargo a deraiat în galeria de vest a tunelului de bază Gotthard. Acest lucru a provocat pagube devastatoare. Accidentul a distrus opt kilometri de șine, o poartă de schimbare a căii de rulare, două aparate de cale de de