Informații Tehnice

AIFR

Piatra inteligentă întâlneşte maşina de burat inteligentă. Partea 1. Burajul din perspectiva balastului

Poziția căii ferate are un impact semnificativ asupra funcționării în siguranță a căii ferate. În timp, starea căii se deteriorează continuu, necesitând lucrări regulate de întreținere. Strategiile pentru această întreținere variază la nivel mondial, în special între căile ferate de transport greu și sistemul feroviar european convențional. În SUA se

Sistemul de trecere la nivel fără jgheab veloSTRAIL

În februarie anul acesta am prezentat sistemul de trecere la nivel fără jgheab veloSTRAIL, siatem care acoperă jgheabul căi și permite traversarea în siguranță a trecerii la nivel, de exemplu cu bicicleta. Astăzi vă prezentăm un alt sitem veloSTRAIL de 72 metri realizat în Preston (Marea Britanie) Elimină permanent jgheabul

SmartLogic – Creșterea potențialului de capacitate a unei instalaţii de centralizare cu o logică inteligentă de asigurare

Un concept de soluție detaliat pentru o logică de asigurare generică, bazată pe reguli și geometrie a fost dezvoltat la TU Darmstadt sub numele de „smartLogic (logică inteligentă)”. Aceasta este pusă de acord cu viitoarele componente ale șinei digitale pentru a permite utilizarea optimă a infrastructurii de cale ferată existentă

WTMS – o nouă abordare

Lumea căilor ferate trece în prezent printr-o schimbare structurală. Acest lucru se aplică atât la importul de noi tehnologii, cât și la adaptarea și optimizarea proceselor organizaționale. Ambele sunt absolut necesare pentru a moderniza calea ferată ca mijloc de transport pentru a răspunde provocărilor viitorului. Acest lucru necesită ca tehnologia

Amplificarea forţelor orizontale: metodă inovatoare de fundare pentru stâlpii liniei de contact şi a ecranelor de protecţie fonică

Pentru Deutsche Bahn, electrificarea în continuare a liniilor sale are prioritate în următorii ani. Cu metoda de amplificare a forţelor orizontale (HKW = AFO), timpul necesar pentru fundarea stâlpilor LC (metalici) poate fi redus semnificativ. Prin programul Şina puternică, Deutsche Bahn a îmbunătățit din nou problemele de protecție împotriva zgomotului

NovoCrete Rail – Peste acesta se poate monta şina

Reînnoire ieftină, rapidă și ecologică a infrastructurii feroviare. Protecția climei, experiența de călătorie, sustenabilitatea: s-au putut sărbători de fapt în Anul European feroviar (al şinei). Nu a existat infrastructură în Germania care să se manifeste aşa, de ani de zile. Sunt necesare eforturi financiare și organizaționale mari pentru a încetini

ETCS L2 fără GSM-R. Raport de experiență privind noua arhitectură ETCS la CFL cu ZSB 2000

Luxemburgul și-a modernizat deja întreaga rețea feroviară la controlul trenurilor ETCS în 2017. Aceasta o face prima și singura țară în care controlul trenurilor este efectuat la nivel național cu supraveghere completă ETCS Nivel 1 (ETCS L1 FS). Cu toate acestea, soluțiile și tehnologiile utilizate în ultimii ani nu mai

Creșterea eficienței depourilor de cale ferată – proiect Oostaende, Belgia

Transportul feroviar are cerințe din ce în ce mai mari. Aceasta include, printre altele, schimbul de date digitale și creșterea capacității. Acest lucru are ca rezultat necesitatea unei infrastructuri feroviare moderne, eficiente și conectate în rețea. Acest lucru este valabil și pentru depourile de cale ferată, cum ar fi în

RailChain – aplicarea tehnologiilor de registru distribuit în operațiunile feroviare

În proiectul „RailChain (Şine  interconectate)”, a fost proiectat un Juridic Recorder (Înregistrator juridic) distribuit, care se bazează pe un protocol de consens  distribuit capabil în timp real și implementat ca „Distributed Ledger” (implementarea software a unui registru de numerar distribuit) la bordul „Advances TrainLab de la DB Systemtechnik (ICE-TED 605

Cel mai modern sistem de avertizare a echipelor de lucrări din Europa la ÖBB

Calea ferată joacă un rol crucial în mobilitate și aduce o contribuție substanțială la atingerea obiectivelor climatice. Pentru a acoperi cererea suplimentară de servicii de transport în rețeaua feroviară, este necesară o creștere a capacității rețelei feroviare cu aproximativ 30% până în 2030. Acest lucru se poate realiza prin extinderea

Adaptor de interfață pentru vehicul: abordare modulară a modernizării ETCS la vehicule

Vehicle Interface Adapter (VIA) este o soluție de la Siemens Mobility GmbH pentru a răspunde provocărilor viitoare pentru lansarea ERTMS (European Rail Traffic Management System, ERTMS) în Europa. În special atunci când se integrează dispozitivele vehiculelor ETCS (European train Control System – ETCS) în vehiculele existente, este important să se

Întreținerea vehiculelor și a liniilor bazată pe roboţi

Dezvoltarea unui robot de linie pentru a susține procesele de întreținere a vehiculului și a căii de rulare pentru a minimiza timpul de neutilizare și de închidere a liniilor. Dezvoltarea unui robot de cale creează un nou mod de acces la aceasta. Robotul inspectează și lucrează la interfața dintre vehicul

Modernizarea Kamptalbahn din Austria Inferioară cu TDAT inovatoare

La sfârșitul anului 2023, Căile Ferate Federale Austriace (ÖBB) au finalizat prima fază de modernizare a tehnologiei de control și siguranță (TDAT) a Kamptalnahn între Sigmundsherberg (districtul Horn) și Hadersdorf am Kamp (districtul Krems). Kamptalbahn există din 1889 și este o linie de cale ferată regională cu linie simplă, neelectrificată,

Asigurarea şantierelor feroviare şi sistemele 4.0

De la lanțul Sipo la avertismente din cloud – potențial tehnic și cerințe pentru siguranța ocupațională inovatoare pe șantierele de cale. Pentru a proteja muncitorii din construcția căilor ferate și exploatare, agenți de securitate (Sipo) au fost dislocați pe șantiere de zeci de ani. În ultimii 30 de ani s-au

Hidroizolarea podurilor boltite cu beton textil

Proiectul de cercetare dezvoltă și testează un sistem în strat subțire pentru etanșarea inferioară și repararea bolților. Sunt necesare măsuri de reparație pe multe dintre cele aproximativ 6.000 de poduri boltite din Germania. Stabilitatea și absorbția sarcinilor în continuă creștere nu sunt problema principală, ea este mult mai des impermeabilizarea