Informații Tehnice

AIFR

Ştiri diverse

IA este punctul central al noii zone de expoziție AI Mobility Lab. Sistemele inteligente de transport și mobilitatea în rețea nu mai sunt science fiction, ci realitate. Inteligența artificială (IA) joacă un rol crucial aici, iar Laboratorul de mobilitate cu IA de la InnoTrans este dedicat exact acestui subiect. Noua

Platformă acces vehicule cale dublă la tunelul Zammer, Austria

Ca parte a dublării liniei Innsbruck-Bregenz, tunelul Zammer a fost, de asemenea, reabilitat. Tunelul este situat chiar în fața intrării din gara Landeck (în vale), are o lungime de 2.335 m și este proiectat pentru viteze de circulatie a trenurilor de până la 140 km/h. Planul de reacție în caz

Atacurile asupra sistemelor feroviare bazate pe inteligență artificială – IA

Sistemele critice pentru siguranță impun în mod natural cele mai mari cerințe privind acuratețea și fiabilitatea, deoarece defecțiunea lor poate avea consecințe grave. Îmbunătățirea continuă a componentelor bazate pe inteligența artificială (AI) oferă inițial îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește eficiența și luarea deciziilor în domeniile proceselor de întreținere, siguranță,

Inteligența artificială drept componentă defensivă în aplicațiile feroviare.

Inteligența artificială (IA) s-a bucurat de o atenție publică pe scară largă, cel puțin de la utilizarea pe scară largă a modelelor de limbaj mari, cum ar fi ChatGPT. În aplicațiile feroviare, potențialul IA este văzut în primul rând în legătură cu procesele de întreținere, siguranță, conducere autonomă, planificare a

Îmbunătățirea performanței operaționale folosind ITIL ca obiectiv

Acest articol tratează perspectiva implementării managementului serviciilor (Service-Management) folosind cadrul ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Articolul descrie calea către o performanță mai bună în furnizarea de servicii la Mipro, care este specializată în instalaţii de centralizare și sisteme de management al traficului, cu unul dintre domeniile de afaceri axat pe

Calea pentru tramvai înierbată

Calea înierbata din orașe oferă spații verzi suplimentare, reducerea zgomotului și îmbunătățirea calității aerului. Schimbările climatice, poluarea cu praf fin și emisiile de zgomot sunt doar câteva dintre numeroasele provocări cu care se confruntă acum fiecare oraș important. Soluția: orașele trebuie să devină mai verzi și mai liniștite, iar aerul

A șasea discuție referitoare la calea ferată

La data de 5 iunie a avut loc a șasea discuție referitoare la calea ferată cu subiectul Probleme de zgomot în stațiile de triaj și zonele urbane Prezentări și vorbitori: Președinte: Dr. Bernhard Knoll, vicepreședinte al UEEIV, șeful departamentului de suprastructură la ÖBB Infrastruktur AG Prima prezentare Introducere Triajele explicate

Un nou proiect. innoSTRAIL cu placă de conectare

Operatorul metroului ușor de suprafață din jurul orașului Utrecht, Bestuurs Regio Utrecht (BRU), avea nevoie de un nou atelier și spațiu pentru liniile de deservire a noilor vehicule. Datorită unei îndelungate si bune cooperării cu KRAIBURG STRAIL și Nedstrail, precum și datorită produselor de înaltă calitate , BRU s-a decis

Un concept de siguranță pentru noile tehnologii în transportul feroviar.

Tehnologia feroviară este un domeniu foarte tradițional al tehnologiei cu principii de siguranță care există de mai bine de 150 de ani (a se vedea, de exemplu, Pachl [15]). Cu toate acestea, calea ferată a devenit din ce în ce mai inovatoare în ultimele decenii. A început cu centralizări electronice,

Vizualizarea deteriorării traverselor de beton prin teste nedistructive cu ultrasunete

Tehnologia imagistică cu ultrasunete oferă dovezi ale daunelor ascunse în traversele din beton precomprimat. Această procedură de testare nedistructivă creează o bază obiectivă și comparabilă pentru determinarea stării traverselor și permite optimizarea strategiilor de conservare a structurii. Traducerea articolului din revista ETR – Eisenbahntechnische Rundschau nr. 12/2023, pg 26-31, autori

Standarde feroviare elaborate/adoptate în perioada ianuarie – aprilie 2024

Organismul National de Standardizare – ASRO a eleborat/adoptat în perioada ianuarie  – aprilie 2024 standardele cu aplicabilitate feroviară de mai jos. Unele informații suplimentare privind standardele menționate le puteți vedea accesând link-ul atașat standardului respectiv. SR EN IEC 62819:2023/AC:2024 Lucru sub tensiune. Echipamente de protecție pentru ochi, față și cap

Noi cazuri de aplicare a geometriei digitale referenţiate a căii

Referenced Track Geometry (RTG) de la Plasser & Theurer și tmc oferă o metodă foarte eficientă din punct de vedere tehnologic de măsurare a geometriei șinei cu referință în termeni de precizie, siguranță și eficiență. Sistemul este deja utilizat în întreaga lume și este în continuă dezvoltare și adaptat la

Piatra inteligentă întâlnește maşina de burat inteligentă. Partea 2: Burajul din perspectiva agregatului de buraj

O înțelegere aprofundată a interacțiunii dintre ciocanul de buraj și balast în timpul burajului căii este esențială pentru întreținerea cu succes și eficientă a căii. Aceste cunoștințe permit optimizarea procesului de burare și astfel se atinge o geometrie a căii stabilă și durabilă. În același timp, riscul poziţonării neuniforme a

Piatra inteligentă întâlneşte maşina de burat inteligentă. Partea 1. Burajul din perspectiva balastului

Poziția căii ferate are un impact semnificativ asupra funcționării în siguranță a căii ferate. În timp, starea căii se deteriorează continuu, necesitând lucrări regulate de întreținere. Strategiile pentru această întreținere variază la nivel mondial, în special între căile ferate de transport greu și sistemul feroviar european convențional. În SUA se

Sistemul de trecere la nivel fără jgheab veloSTRAIL

În februarie anul acesta am prezentat sistemul de trecere la nivel fără jgheab veloSTRAIL, siatem care acoperă jgheabul căi și permite traversarea în siguranță a trecerii la nivel, de exemplu cu bicicleta. Astăzi vă prezentăm un alt sitem veloSTRAIL de 72 metri realizat în Preston (Marea Britanie) Elimină permanent jgheabul