IT

Literatură Tehnică

Atacurile asupra sistemelor feroviare bazate pe inteligență artificială – IA

Sistemele critice pentru siguranță impun în mod natural cele mai mari cerințe privind acuratețea și fiabilitatea, deoarece defecțiunea lor poate avea consecințe grave. Îmbunătățirea continuă a componentelor bazate pe inteligența artificială (AI) oferă inițial îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește eficiența și luarea deciziilor în domeniile proceselor de întreținere, siguranță,

Inteligența artificială drept componentă defensivă în aplicațiile feroviare.

Inteligența artificială (IA) s-a bucurat de o atenție publică pe scară largă, cel puțin de la utilizarea pe scară largă a modelelor de limbaj mari, cum ar fi ChatGPT. În aplicațiile feroviare, potențialul IA este văzut în primul rând în legătură cu procesele de întreținere, siguranță, conducere autonomă, planificare a

Îmbunătățirea performanței operaționale folosind ITIL ca obiectiv

Acest articol tratează perspectiva implementării managementului serviciilor (Service-Management) folosind cadrul ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Articolul descrie calea către o performanță mai bună în furnizarea de servicii la Mipro, care este specializată în instalaţii de centralizare și sisteme de management al traficului, cu unul dintre domeniile de afaceri axat pe

Calea pentru tramvai înierbată

Calea înierbata din orașe oferă spații verzi suplimentare, reducerea zgomotului și îmbunătățirea calității aerului. Schimbările climatice, poluarea cu praf fin și emisiile de zgomot sunt doar câteva dintre numeroasele provocări cu care se confruntă acum fiecare oraș important. Soluția: orașele trebuie să devină mai verzi și mai liniștite, iar aerul

Un concept de siguranță pentru noile tehnologii în transportul feroviar.

Tehnologia feroviară este un domeniu foarte tradițional al tehnologiei cu principii de siguranță care există de mai bine de 150 de ani (a se vedea, de exemplu, Pachl [15]). Cu toate acestea, calea ferată a devenit din ce în ce mai inovatoare în ultimele decenii. A început cu centralizări electronice,

Utilizarea eficientă a digitalizării pentru tehnologia convențională de centralizare

Centralizările electronice din generația actuală oferă opțiuni limitate de diagnosticare. Prin utilizarea Big Data (datelor complexe şi mari), datele existente pot fi pregătite și utilizate în mod inteligent pentru vizualizare eficientă și întreținere predictivă. O implementare a unor astfel de concepte a fost demonstrată și implementată cu succes ca parte

Vizualizarea deteriorării traverselor de beton prin teste nedistructive cu ultrasunete

Tehnologia imagistică cu ultrasunete oferă dovezi ale daunelor ascunse în traversele din beton precomprimat. Această procedură de testare nedistructivă creează o bază obiectivă și comparabilă pentru determinarea stării traverselor și permite optimizarea strategiilor de conservare a structurii. Traducerea articolului din revista ETR – Eisenbahntechnische Rundschau nr. 12/2023, pg 26-31, autori

Noi cazuri de aplicare a geometriei digitale referenţiate a căii

Referenced Track Geometry (RTG) de la Plasser & Theurer și tmc oferă o metodă foarte eficientă din punct de vedere tehnologic de măsurare a geometriei șinei cu referință în termeni de precizie, siguranță și eficiență. Sistemul este deja utilizat în întreaga lume și este în continuă dezvoltare și adaptat la

Piatra inteligentă întâlnește maşina de burat inteligentă. Partea 2: Burajul din perspectiva agregatului de buraj

O înțelegere aprofundată a interacțiunii dintre ciocanul de buraj și balast în timpul burajului căii este esențială pentru întreținerea cu succes și eficientă a căii. Aceste cunoștințe permit optimizarea procesului de burare și astfel se atinge o geometrie a căii stabilă și durabilă. În același timp, riscul poziţonării neuniforme a

Piatra inteligentă întâlneşte maşina de burat inteligentă. Partea 1. Burajul din perspectiva balastului

Poziția căii ferate are un impact semnificativ asupra funcționării în siguranță a căii ferate. În timp, starea căii se deteriorează continuu, necesitând lucrări regulate de întreținere. Strategiile pentru această întreținere variază la nivel mondial, în special între căile ferate de transport greu și sistemul feroviar european convențional. În SUA se

Sistemul de trecere la nivel fără jgheab veloSTRAIL

În februarie anul acesta am prezentat sistemul de trecere la nivel fără jgheab veloSTRAIL, siatem care acoperă jgheabul căi și permite traversarea în siguranță a trecerii la nivel, de exemplu cu bicicleta. Astăzi vă prezentăm un alt sitem veloSTRAIL de 72 metri realizat în Preston (Marea Britanie) Elimină permanent jgheabul

SmartLogic – Creșterea potențialului de capacitate a unei instalaţii de centralizare cu o logică inteligentă de asigurare

Un concept de soluție detaliat pentru o logică de asigurare generică, bazată pe reguli și geometrie a fost dezvoltat la TU Darmstadt sub numele de „smartLogic (logică inteligentă)”. Aceasta este pusă de acord cu viitoarele componente ale șinei digitale pentru a permite utilizarea optimă a infrastructurii de cale ferată existentă

WTMS – o nouă abordare

Lumea căilor ferate trece în prezent printr-o schimbare structurală. Acest lucru se aplică atât la importul de noi tehnologii, cât și la adaptarea și optimizarea proceselor organizaționale. Ambele sunt absolut necesare pentru a moderniza calea ferată ca mijloc de transport pentru a răspunde provocărilor viitorului. Acest lucru necesită ca tehnologia

ÖBB a pus în funcțiune prima nouă generație Railjet de la Siemens Mobility și comandă încă 19 trenuri

Căile Ferate Federale Austriace (ÖBB) au inaugurat pe 22 martie serviciul pentru primul Railjet din noua generație de la Siemens Mobility. Noul tren, cu numeroase inovații, va funcționa inițial pe ruta Viena-Feldkirch. Fără locomotivă, trenul cu nouă vagoane are aproximativ 240 de metri lungime și oferă 532 de locuri. Are

Amplificarea forţelor orizontale: metodă inovatoare de fundare pentru stâlpii liniei de contact şi a ecranelor de protecţie fonică

Pentru Deutsche Bahn, electrificarea în continuare a liniilor sale are prioritate în următorii ani. Cu metoda de amplificare a forţelor orizontale (HKW = AFO), timpul necesar pentru fundarea stâlpilor LC (metalici) poate fi redus semnificativ. Prin programul Şina puternică, Deutsche Bahn a îmbunătățit din nou problemele de protecție împotriva zgomotului