Literatură tehnică

AIFR

Caroserie modulară pentru vehicule feroviare – dezvoltarea unor metode inovatoare de construcție cu mai multe materiale

Sectorul transportului feroviar este deja unul dintre cei mai ecologici piloni pentru transportul supraregional de călători și mărfuri. Cu toate acestea, construcția ușoară oferă, de asemenea, un potențial foarte mare și până acum puțin utilizat în vehiculele feroviare pentru a reduce și mai mult emisiile de CO2 și, în același

Verificarea automată a prinderii căii

Infrastructura feroviară se confruntă cu provocări semnificative. Acest lucru se datorează nu numai utilizării deja excepțional de mare a capacității, ci și creșterilor prognozate. Căile Ferate Federale Austriece (ÖBB), de exemplu, intenționează să-și dubleze capacitățile de transport până în 2040. Această creștere a capacității nu poate fi realizată doar prin

Nou nivel de performanță pentru inspectia în infrastructura feroviară.

Cu două vehicule de testare, Plasser & Theurer arată cum se face azi  colectarea datelor despre linie ca parte a infrastructurii. Munca complexă de executare a măsurătorilor este de domeniul trecutului. Datele digitale necesare sunt culese pe o singură trecere şi înregistrate de o varietate de senzori și sisteme de

Considerații privind curbele progresive feroviare

În calea ferată curbele cât și racordarea acestora  au constituit de la începuturi o problema de realizare a traseului linilor de cale ferată. Anexat vă prezintăm,  cu acordul domnului profesor RADU Constantin materialul “Considerații privind curbele progresive feroviare. Intenționăm să prezentăm în viitor și alte aspecte actuale ale acestei problematici.

Tramvaie in liniste

Nevoia de sisteme de transport ecologice și fiabile este în creștere la nivel mondial. Pe lângă metrou, tramvaiul este acum mijlocul de transport preferat. De aceea, orașele investesc masiv în extinderea rețelei de tramvaie. Un aspect important aici: izolarea fonica corectă a liniilor de tramvai. Acesta este singurul mod de

Atacurile asupra sistemelor feroviare bazate pe inteligență artificială – IA

Sistemele critice pentru siguranță impun în mod natural cele mai mari cerințe privind acuratețea și fiabilitatea, deoarece defecțiunea lor poate avea consecințe grave. Îmbunătățirea continuă a componentelor bazate pe inteligența artificială (AI) oferă inițial îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește eficiența și luarea deciziilor în domeniile proceselor de întreținere, siguranță,

Inteligența artificială drept componentă defensivă în aplicațiile feroviare.

Inteligența artificială (IA) s-a bucurat de o atenție publică pe scară largă, cel puțin de la utilizarea pe scară largă a modelelor de limbaj mari, cum ar fi ChatGPT. În aplicațiile feroviare, potențialul IA este văzut în primul rând în legătură cu procesele de întreținere, siguranță, conducere autonomă, planificare a

Îmbunătățirea performanței operaționale folosind ITIL ca obiectiv

Acest articol tratează perspectiva implementării managementului serviciilor (Service-Management) folosind cadrul ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Articolul descrie calea către o performanță mai bună în furnizarea de servicii la Mipro, care este specializată în instalaţii de centralizare și sisteme de management al traficului, cu unul dintre domeniile de afaceri axat pe

Calea pentru tramvai înierbată

Calea înierbata din orașe oferă spații verzi suplimentare, reducerea zgomotului și îmbunătățirea calității aerului. Schimbările climatice, poluarea cu praf fin și emisiile de zgomot sunt doar câteva dintre numeroasele provocări cu care se confruntă acum fiecare oraș important. Soluția: orașele trebuie să devină mai verzi și mai liniștite, iar aerul

Un concept de siguranță pentru noile tehnologii în transportul feroviar.

Tehnologia feroviară este un domeniu foarte tradițional al tehnologiei cu principii de siguranță care există de mai bine de 150 de ani (a se vedea, de exemplu, Pachl [15]). Cu toate acestea, calea ferată a devenit din ce în ce mai inovatoare în ultimele decenii. A început cu centralizări electronice,

Utilizarea eficientă a digitalizării pentru tehnologia convențională de centralizare

Centralizările electronice din generația actuală oferă opțiuni limitate de diagnosticare. Prin utilizarea Big Data (datelor complexe şi mari), datele existente pot fi pregătite și utilizate în mod inteligent pentru vizualizare eficientă și întreținere predictivă. O implementare a unor astfel de concepte a fost demonstrată și implementată cu succes ca parte

Vizualizarea deteriorării traverselor de beton prin teste nedistructive cu ultrasunete

Tehnologia imagistică cu ultrasunete oferă dovezi ale daunelor ascunse în traversele din beton precomprimat. Această procedură de testare nedistructivă creează o bază obiectivă și comparabilă pentru determinarea stării traverselor și permite optimizarea strategiilor de conservare a structurii. Traducerea articolului din revista ETR – Eisenbahntechnische Rundschau nr. 12/2023, pg 26-31, autori

Noi cazuri de aplicare a geometriei digitale referenţiate a căii

Referenced Track Geometry (RTG) de la Plasser & Theurer și tmc oferă o metodă foarte eficientă din punct de vedere tehnologic de măsurare a geometriei șinei cu referință în termeni de precizie, siguranță și eficiență. Sistemul este deja utilizat în întreaga lume și este în continuă dezvoltare și adaptat la

Piatra inteligentă întâlnește maşina de burat inteligentă. Partea 2: Burajul din perspectiva agregatului de buraj

O înțelegere aprofundată a interacțiunii dintre ciocanul de buraj și balast în timpul burajului căii este esențială pentru întreținerea cu succes și eficientă a căii. Aceste cunoștințe permit optimizarea procesului de burare și astfel se atinge o geometrie a căii stabilă și durabilă. În același timp, riscul poziţonării neuniforme a

Piatra inteligentă întâlneşte maşina de burat inteligentă. Partea 1. Burajul din perspectiva balastului

Poziția căii ferate are un impact semnificativ asupra funcționării în siguranță a căii ferate. În timp, starea căii se deteriorează continuu, necesitând lucrări regulate de întreținere. Strategiile pentru această întreținere variază la nivel mondial, în special între căile ferate de transport greu și sistemul feroviar european convențional. În SUA se