Interesele sunt evidente. Mizele enorme. Presiunile asemenea. Rezultatul final, chiar dacă încep să se profileze câteva tendinţe, rămâne încă să fie negociat între puterile vechii ordini mondiale şi cele care se alătură Chinei în uriaşul demers al Noului Drum al Mătăsii.
Cu traseele sale multiple terestre şi maritime, cu strategia sa multiplex de construcţie noi autostrăzi ale cooperării în domeniul transportului de hidrocarburi, transportului feroviar şi al energiei electrice, al transportului general de marfă, schimburilor tehnologice şi deschiderii de acces la pieţe care, combinate, alcătuiesc cea mai mare ofertă din istoria de până acum a lumii. Nu mai este nicidecum un proiect teoretic, este deja o construcţie deja demarată şi deja funcţională pe câteva sectoare şi anumite dimensiuni strategice.
Investiţiile chineze în Europa sunt impresionante la nivelul sumelor şi diversităţii ţintelor. În total, începând din 2010, China a investit în Europa cel puţin 145 miliarde Euro: 2,1 miliarde în 2010, apoi 20,7 miliarde în 2015, apoi la 37,2 miliarde în 2016, conform datelor oferite de americanii de la Rhodium Group citate de publicaţia franceză CAPITAL. Astfel, au trecut sub control chinez companii etalon pentru Europa: Volvo, Pirelli, Club Med, Lanvin şi St.Hibert, Kuka şi KraussMaffei.
Puteți accesa pe pagina web adevarul.ro o interesantă analiză făcută de Cristian Unteanu.