Compania Națională de Căi Ferate CFR va plăti peste 680 de milioane de euro (3,14 miliarde de lei) unei companii pentru ca trenurile să poată circula cu 160 km/h pe subsecțiuni din ruta Brașov – Sighișoara.
CFR a desemnat asocierea Brasig Strabag -Swietelsky câștigătoare a procedurii de licitație publică pentru modernizarea subsecțiunilor Brașov – Apața și Câtă – Sighișoara, aflate pe secțiunea Brașov – Sighișoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h. „Oferta financiară a asocierii Brasig Strabag – Swietelsky a fost de 3.143.153.533 lei fără TVA, contractul de achiziție publică urmând a fi încheiat și semnat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații”, a anunțat CFR într-un comunicat.
Sursa de finanțare pentru modernizarea subsecțiunilor Brașov – Apața și Câtă – Sighișoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, iar durata de execuție va fi de patru ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
„Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură și suprastructură feroviară: terasamente, linii CF, consolidări poduri, podețe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicații, comunicații pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalații electrice, instalații sanitare, instalații termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecția mediului”, spun oficialii CFR. Prin modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare se asigură condiții tehnice pentru circulația trenurilor de călători și marfă cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de călători și de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creșterea gradului de confort și de siguranță a traficului feroviar. De asemenea, CFR a publicat în dezbatere Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2018-2022, potrivit căreia costurile necesare pentru implementarea strategiei se ridică la 56,03 miliarde lei (12,18 miliarde euro). Documentul subliniază declinul traficului feroviar dar și a celui de marfă în ultimii 30 de ani, CFR motivând astfel nevoia de investiții în domeniu, subliniind că transportul rutier reprezintă principalul competitor al transportului feroviar pe piața transporturilor de călători și mărfuri.
Informație de pe pagina web adevarul.ro