GERMANIA: Comisia Europeană a aprobat, în baza normelor privind ajutoarele de stat, un sistem care oferă operatorilor de trenuri electrice finanțare din partea guvernului federal pentru a acoperi până la 50% din costurile aferente măsurilor luate pentru creșterea eficienței energetice. Acesta poate include achiziționarea de material rulant modern, inclusiv locomotive hibride.
Schema este programată să se desfățoare între 2018 și 2022 și are un buget de 500 de milioane de euro. Operatorii trebuie să poată demonstra o îmbunătățire de 1,5% a eficienței energetice de la an la an până în 2020 și cel puțin 2% față de anul 2020, începând cu 2020.
Ancheta Comisiei Europene a constatat că schema este benefică pentru mediu și pentru mobilitate și este proporțională și necesară pentru atingerea obiectivului guvernului de a sprijini transferul de la rutier la cel feroviar.
“Transportul feroviar cu energie electrică este una dintre cele mai ecologice opțiuni de transport”, a declarat Margrethe Vestager, comisar responsabil de politica în domeniul concurenței, atunci când decizia a fost anunțată pe 27 iulie. “Prin promovarea unei treceri de la șosele la calea ferată, schema germană va contribui la îndeplinirea obiectivelor UE în materie de mediu și de transport, fără a distorsiona concurența “.
Prelucrat după railwaygazette