Alstom și Eversholt Rail au prezentat proiectul noului tren pe baza de hidrogen pentru piața din Marea Britanie, denumit Breeze. Trenul va fi o conversie a trenurilor existente Clasa 321, o reinterpretare a unuia dintre cele mai fiabile trenuri britanice pentru a crea un tren care să răspundă cerințelor actuale. Aceste vehicule ar putea circula în Marea Britanie chiar din 2022 fără să elibereze emisii poluante, ci doar apă.
Conversia materialului rulant va fi realizata de Alstom, în parteneriat cu Eversholt Rail. Centrul Alstom din Widnes va realiza conversia trenurilor Breeze, generând locuri de muncă calitative în acest sector emergent.
Vehiculele Clasa 321 se potrivesc perfect pentru conversia în trenuri pe baza de hidrogen datorită caracteristicilor, dimensiunii parcului de material rulant și disponibilității.
Cele două companii colaborează cu reprezentanți ai industriei de specialitate pentru a dezvolta studii de caz și pentru a evalua planuri detaliate de introducere a acestor trenuri moderne și a infrastructurii de alimentare cu energie. De asemenea, Alstom și Eversholt Rail au confirmat finalizarea planului lor inițial și complex de construcție a trenurilor și faptul că a fost finalizat conceptul de design al trenului. Soluția tehnică inovatoare definită este prima soluție care permite unui tren pe bază de hidrogen să se adapteze la gabaritul de încărcare britanic standard, în același timp generând și mai mult spațiu pentru pasageri decât trenurile pe care intenționează să le înlocuiască.
„Tehnologia trenului pe baza de hidrogen este o inovație extraordinară care are potențial să transforme călătoria pe calea ferată într-una mai curată și mai verde prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Alături de industrie, dorim să stabilim felul în care trenurile cu hidrogen pot juca un rol important în viitor, oferind servicii mai bune pe rutele rurale și interurbane”, a declarat parlamentarul Andrew Jones, reprezentant al Ministerului Transportului Feroviar din Marea Britanie.
„Trenul Breeze va fi un tren cu emisii 0 pentru Marea Britanie cu aspect modern, elegant. Calea ferată trebuie să reducă emisiile poluante, iar Guvernul a stabilit un obiectiv corect în acest sens, acela de eliminare a materialului rulant diesel până în 2040. Trenurile pe baza de hidrogen oferă soluția ideală pentru rutele care, cel mai probabil, nu vor beneficia de electrificare. Soluția noastră inovatoare permite încadrarea în gabaritul de încărcare britanic, ceea ce înseamnă că vor putea circula în curând pe rețeaua de cale ferată din Marea Britanie”, a declarat Nick Crossfield, Director Executiv Alstom pentru Marea Britanie și Irlanda.
Informație preluată de pe pagina web clubferoviar.ro