SPANIA: Administratorul de infrastructură ADIF a semnat un contract cu un consorțiu format din Stadler și Erion pentru furnizarea a 22 de locomotive diesel electrice Eurolight pentru utilizare la trenurile de întreținere, pentru ajutor, inspecție și deszăpezire pe rețeaua de mare viteză de ecartament 1.435 mm, a anunțat compania elvețiană pe 18 octombrie.
Consorțiul a fost desemnat ofertant preferat la 31 iulie. Contractul este în valoare de 115 milioane de EURO, incluzând opt ani de întreținere, care urmează să fie asigurate de societatea comună Erion a acționarului majoritar Stadler și a operatorului național spaniol RENFE.
Stadler a declarat că locomotivele ușoare pe patru osi cu un motor de 2,8 MW, cu transmisie de curent alternativ și un sistem „inovator” de control al aderenței va avea o viteză maximă de cel puțin 160 km/h și vor putea remorca trenuri de până la 600 de tone.
Locomotivele care respectă TSI vor fi echipate cu GSM-R și ETCS și sisteme naționale de semnalizare ASFA și sunt proiectate să funcționeze la temperaturi cuprinse între -25ºC și + 45ºC.
Prelucrare și foto după Railway Gazette