Alstom câștigă în ciuda scăderii comenzilor

Alstom TGVALSTOM a obținut o creștere de 22% a Ebit ajustată și o creștere cu 39% a profitului net în perioada 2017-18, în pofida unei scăderi a comenzilor primite cu 28% și a unui declin al comenzilor cu 2%.

Vânzările au crescut cu 9%, de la 7,3 miliarde de euro în 2016-17 până la 7,95 miliarde de euro în perioada 2017-18. Ebit ajustat a crescut de la 421 milioane euro la 514 milioane de euro, iar venitul net a crescut de la 289 milioane euro la 475 milioane de euro în aceeași perioadă. Marja Ebit a Marcii Alstom sa îmbunătățit și de la 5,8% la 6,5%.

Cu toate acestea, Alstom declară că comenzile primite au scăzut de la 10 miliarde EUR în 2016-17 până la 7,95 miliarde de euro în 2017-18, în timp ce rata de restanțe a comenzilor a scăzut de la 34,78 miliarde de euro la 34,18 miliarde de euro în aceeași perioadă.

Alstom declară că datoria sa netă a rămas la aproximativ 255 milioane euro, în timp ce la 31 martie 2018 echitatea a fost de 4 miliarde euro.

Pentru anii 2018-19, Alstom se așteaptă ca vânzările să crească ușor până la aproximativ 8 miliarde de euro, în timp ce marja sa Ebit ajustată ar trebui să crească la 7%.

“Aceste rezultate excelente demonstrează succesul strategiei 2020, cu o creștere remarcabilă a vânzărilor și o îmbunătățire suplimentară a marjei”, spune Henri Poupart-Lafarge, președinte și CEO al Alstom. “Alstom a continuat să valorifice globalizarea în creștere a pieței de mobilitate și este acum într-o poziție excelentă de a-și uni forțele cu Siemens Mobility. Împreună, Alstom și Siemens Mobility vor forma mobilitatea de mâine. “

Strategia Alstom 2020 se bazează pe cinci obiective:

  • crearea unei organizații orientate către clienți
  • oferind o gamă completă de soluții – sisteme de semnalizare, sisteme și servicii reprezentând 57% din vânzările în perioada 2017-18, pe care Alstom spune că este în concordanță cu obiectivul său pentru 2020 de a atinge 60%
  • crearea de valoare prin inovare – cercetarea și dezvoltarea a fost menținută la 278 milioane de euro, ceea ce reprezintă 3,5% din vânzări în perioada 2017-18
  • atingerea excelenței operaționale și de mediu – Alstom își propune să reducă consumul de energie cu 20% pentru soluții și 10% pentru operațiuni până în 2020 și
  • realizarea unei forțe de muncă diversificate și antreprenoriale – 20% din managementul și rolurile profesionale ale Alstom sunt ocupate de femei și obiectivul este de a ajunge la 25% până în 2020.

Prelucrare după railjournal.com

Nota : Termenul EBIT vine de la Earnings Before Interest and Taxes si poate fi tradus in limba romana prin profitul înainte de dobânzi si impozite. Acest indicator reprezintă profitul obținut înainte de remunerarea statului prin impozitul pe profit plătit si a creditorilor prin plata dobânzilor. Totodată, este profitul înainte de calcularea impozitului pe profit datorat statului, care, de obicei, se bazează pe o valoare modificata a profitului, in funcție de cheltuielile nedeductibile si de veniturile neimpozabile. Acest indicator oferă o imagine mai clara asupra eficientei operaționale, nefiind distorsionata de politica financiara sau de cea fiscala. Rezultatul înainte de dobânzi și impozite (EBIT) este un indicator al profitabilității unei companii, calculată ca venituri minus cheltuieli, fără taxe și dobânzi. EBIT se calculează după cum urmează:

EBIT = Venituri – Cheltuieli de exploatare (OPEX), sau EBIT = venitul net + dobândă + impozite

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj