Tehnologia feroviară franceză Alstom desfășoară în prezent operari automate de tren (ATO) pe prima porțiune a rețelei de la Paris, pe care le actualizează ca parte a unui contract de 20 de milioane de euro. Într-o instalare complexă pe o rețea veche de 30 de ani, aceasta va fi prima dată când operarea automată a fost instalată pe trenuri grele. Această soluție, integrată în Sistemul de asistență pentru conducerea în exploatare și întreținere (SACEM) din 1989, va îmbunătăți regularitatea liniei, va oferi economii de timp de aproximativ două minute pentru călătoria medie dintre stațiile Vincennes și La Défense și va crește viteza comercială de 5 km/h. Începând cu data de 27 aprilie, ATO funcționează între secțiunea centrală a RER A din Franța, între prefectura Nanterre, Vel-de-Fontenay și Fontenay-sous Bois. Transportând 1,2 milioane de pasageri pe zi, linia este cea mai aglomerată din Europa.
Operarea automată a trenului este un sistem de îmbunătățire a siguranței operaționale care a fost proiectat pentru a ajuta la automatizarea funcționării trenurilor. Este conceput în primul rând pentru a îmbunătăți siguranța, performanța și rentabilitatea.
Acest acord de 20 de milioane de euro pentru Alstom a fost inceput în 2015 de către RATP, STIF și regiunea Ile-de-France pentru a dezvolta și instala sistemul de operare automată pe linia A a rețelei RER pariziene. Contractul va include studii detaliate, fabricarea prototipului și echipamentului pentru trenuri, testare și asistență pentru proiect.
Începând cu 1989, sistemul SACEM a asigurat performanța și siguranța liniei A a RER prin controlul continuu al vitezei și distanței dintre trenuri. Alstom a participat activ la dezvoltarea și implementarea acestei soluții. Alstom a implementat, de asemenea, soluții pentru SACEM în Mexic și Hong Kong.
“Alstom este foarte mândru să participe la acest proiect, care este vital pentru mobilitatea în regiunea Ile de France. Echipa franceză de semnalizare din Alstom, cu sediul în Saint-Ouen și Villeurbanne, își pune toată experiența și entuziasmul în furnizarea unei soluții inovatoare și fiabile Capabil să funcționeze cu un sistem mai vechi, acest proiect fiind o prezentare impresionantă pentru know-how-ul de semnalizare al companiei Alstom “, spune Jean-Baptiste Eyméoud, președintele Alstom France.
Sistemele ATO și ATC / ATP vor lucra împreună pentru a menține un tren într-o toleranță definită a orarului său. Sistemul combinat va ajusta marginal parametrii de funcționare, cum ar fi raportul puterii la limita atunci când se deplasează și in timpul de staționare in stație, pentru a aduce un tren înapoi la orizontul programat definit pentru el.
Alstom a acceptat apoi să isi asume o adevărată provocare tehnică pentru a instala în mai puțin de doi ani un sistem automat de control al unui sistem vechi de 30 de ani, complex tehnic, având în vedere interfața cu două tipuri de trenuri existente. Aceasta este, de asemenea, prima dată când funcționarea automată a fost instalată pe trenuri grele. Soluția, integrată în SACEM, va îmbunătăți regularitatea liniei, asigurând economii de timp de aproximativ două minute pe parcursul distanțelor dintre stațiile Vincennes și La Défense, ceea ce reprezintă o creștere a vitezei comerciale de 5 km/h.
Prelucrat dupa articolul din smartrail