GERMANIA: Alstom a primit un contract de 100 de milioane EUR pentru furnizarea și întreținerea primei versiuni din familia sa de rame Coradia Continental cu baterii electrice.
Cele 11 BEMU-uri cu trei vagoane au fost comandate de către autoritatea de transport ZVMS Mittelsachsen, care a luat un împrumut de 49 de milioane de euro de la KfW IPEX-Bank, Nord / LB și Deutsche Kreditbank pentru a finanța comanda. Acestea sunt programate să intre în trafic pe serviciul RE6 din Leipzig la Chemnitz în decembrie 2023 și vor fi menținute de producător până în 2032.
„Astăzi, Alstom se distinge prin a putea oferi orice formă de tracțiune fără emisii, în prezent pe piața construită într-o soluție dovedită”, a declarat Gian Luca Erbacci, vicepreședinte senior al Alstom Europe atunci când comanda fermă a fost anunțată pe 5 februarie. BEMU-urile vor fi similare cu 29 de UEM-uri Coradia Continental comandate de ZVMS în 2014 pentru a fi utilizate la serviciile către Dresda, Riesa și Zwickau. Vor avea 150 de locuri cu mese și prize de alimentare, inclusiv nouă locuri la clasa I, aer condiționat și spațiu pentru șase biciclete.
BEMU-urile vor înlocui vagoanele tractate de locomotivă, oferind călătorilor facilități moderne și timp redus de călătorie cu cinci ani înainte de electrificarea traseului, care este planificat pentru finalizare în 2028. Bateriile vor fi atunci îndepărtate, iar ramele vor funcționa în mod convențional ca UEM-uri la 15 kV 16 ,7 Hz.
BEMU-urile vor fi fabricate la fabrica de Salzgitter Alstom. Subsistemul de baterii litiu-ion montat pe acoperiș va fi furnizat de centrul de excelență al Alstom de la Tarbes, din Franța, bazându-se pe experiența sa cu bateriile montate pe mai multe unități Coradia iLint, tramvaiele Citadis și locomotive Prima H3.
Bateriile vor oferi o viteză maximă de 160 km / h și o autonomie de până la 120 km în modul baterie. Încărcarea prin pantograf la stațiile Chemnitz și Leipzig trebuie să dureze aproximativ 30 de minute.
Prelucrare după railwaygazette