Furnizorul ales va livra șase trenuri de 350 km/h pentru tronsonul Merced – Bakersfield a liniei de mare viteză aflată în construcție.
Autoritatea feroviară de mare viteză din California (CHSRA) a selectat Alstom și Siemens Mobility ca ofertanți calificați pentru a furniza și întreține timp de 30 de ani șase trenuri de 350 km/h pentru proiectul de mare viteză aflat în construcție.
CHSRA spune că lista scurtă este „un pas important” către lansarea Cererii de propuneri (RFP) și achiziția noilor trenuri. CHSRA a emis o Cerere de Calificări (RFQ) pentru proiect în august 2023 și acum anticipează emiterea de RFP „în lunile următoare”, urmată de atribuirea contractului în cursul acestui an.
Furnizorul ales trebuie să respecte cerințele locale de producție Buy America. Contractul va include proiectarea, fabricarea, depozitarea înainte de acceptarea condiționată, integrarea, testarea și punerea în funcțiune a trenurilor. Furnizorul ales va fi responsabil și de furnizarea, testarea, punerea în funcțiune, întreținerea și actualizarea unui simulator de conducere pentru noul parc.
Câștigătorul eventualului contract va furniza două trenuri prototip în 2028 pentru a sprijini testarea statică și dinamică, precum și operațiunile de probă. CHSRA se așteaptă apoi să primească încă patru trenuri până la sfârșitul anului 2030 pentru operarea cu venituri pe secțiunea Merced – Bakersfield a rețelei de mare viteză din California.
În plus, ofertantul câștigător va fi responsabil pentru:
- dezvoltarea și furnizarea de criterii de proiectare pentru a informa interfețele cu instalațiile, calea, sistemele și stațiile
- participarea la testarea și punerea în funcțiune a instalațiilor, liniilor, sistemelor și stațiilor
- dezvoltarea și furnizarea de informații necesare pentru a sprijini certificarea și punerea în funcțiune ulterioară a trenurilor și
- operarea și întreținerea echipamentelor de întreținere a trenurilor instalate în instalația de întreținere grea, instalația de întreținere ușoară și instalația de certificare a trenurilor, care vor fi construite de un alt terț.
Noile trenuri de mare viteză și contractul de întreținere aferent vor fi finanțate parțial din grantul de 3,1 miliarde USD primit de CHRSA din Programul Parteneriatul Federal-Stat pentru Feroviare Interurbană de Călători (Fed-State National) în decembrie 2023.
Pe lângă noul parc, această finanțare va sprijini proiectarea instalațiilor de întreținere a materialului rulant, proiectarea și construcția stației Fresno, proiectarea finală și lucrările timpurii, inclusiv achiziția dreptului de trecere și relocarea utilităților pe tronsonul de la Merced la Bakersfield, și construcții în Valea Centrala. Este cea mai mare alocare pe care proiectul a primit-o de la guvernul federal de când a fost lansat în 2009.
„Acești furnizori de talie mondială se asigură că achiziționăm cea mai recentă generație de trenuri de mare viteză”, spune CEO-ul CHSRA, domnul Brian Kelly. „Cu acest grant federal recent, suntem capabili să mergem mai departe cu acest pas major în proiect, cumpărând trenuri capabile să depășească 350 km/h pentru a deplasa călătorii.
Prelucrare și foto după railjournal