ALSTOM: Președinte & CEO Henri Poupart-Lafarge şi CFO Marie-José Donsion au prezentat prioritățile strategice ale lui Alstom, priorităţile operaționale și financiare pentru anul 2020, în cadrul unei întâlniri cu investitorii și analiștii financiari locaţia sa de semnalizare de la Villeurbanne, în Franța, la 30 martie.
Ca urmare a cesiunii activităților sale de energie către GE, Alstom este acum axat pe transport, o piață care, a spus, arată o creștere constantă de 2,8% pe an, cu o cerere puternică determinată de urbanizare și de preocupările legate de mediu. Transportul urban rămâne sectorul de piață cu cea mai semnificativă creștere, cu o medie de 4,1% pe an.
Ambiția Alstom pentru anul 2020 este de a fi “partenerul preferat al orașelor, țărilor și operatorilor, oferind un răspuns la nevoile lor de mobilitate”. Acest lucru înseamnă a fi un jucător la nivel de vârf în toate regiunile și piețele. Compania recunoaște că, clienții săi operează în diferite medii naționale de reglementare, și spune că toate acestea necesită capital și cheltuieli operaționale de optimizare prin costuri reduse de întreținere, economii de energie, prelungirea duratei de viață și îmbunătățirea disponibilității. Cerințele includ din ce în ce mai mult îmbunătățirea siguranței și a performanței de mediu, în timp ce capacitatea de a localiza producție și tehnologia devine un motor al deciziilor de către clienții din sectorul public.
Strategia pentru 2020 se bazează pe cinci piloni:
- Organizare focalizată pe client: Alstom urmărește să fie furnizorul numărul unu sau doi pe toate continentele, iar pentru a realiza acest lucru va fi structurat pe regiuni “abilitate”, fiecare cu propriul lor lanț de aprovizionare, folosind resursele locale și punctele forte. Alstom va cheltui 300 milioane € pentru a consolida rețelele sale și competențele locale în următorii trei ani.
- Gama completă: Alstom își propune să ofere cea mai largă gamă de produse și servicii, de la componente la garnituri la sisteme complet integrate, cu semnalizare, sisteme și servicii care să reprezinte 60% din vânzări până în 2020.
- Crearea de valoare prin inovație: Alstom consideră că inovarea oferă competitivitate și diferențiere și vrea ca 30% din comenzile sale să provină de la produsele nou dezvoltate până în 2020. Principalele domenii de dezvoltare sunt costul total de proprietate și experiența călătorilor.
- Operațional și excelență de mediu: Alstom își propune să reducă costurile să depășească scăderile globale ale prețurilor și să sprijine îmbunătățirea limitelor, cu economii de aprovizionare de așteptat să crească la 250 € / an. Efectul de piaţă al fabricației și tehnologiei vor crește la nivel global, în timp ce în Europa, acestea vor fi adaptate la volumul de muncă”. Vor exista “acțiuni puternice de management local” al capitalului de lucru, în timp ce consumul de energie va fi redus cu 20% pentru produse și cu 10% pentru operațiuni până în 2020.
- Diverse & personalul de conducere: Alstom are în prezent 32.000 de persoane. El ţinteşte ca 25% din posturile de conducere sau profesionale, urmează să fie ocupate de femei și 50% din personalul de conducere și fondul de talente să fie non-european în termen de cinci ani.
Alstom a înregistrat vânzări de 6,2 miliarde € și a înregistrat 10 miliarde € din comenzi în exercițiul financiar 2014-15. Obiectivul său este acela că vânzările ar trebui să crească organic cu 5% pe an, până în 2020, cu conversie de aproximativ 100% din venitul net în fluxul liber de numerar. Marja EBIT )câştigurile înainte de dobânzi si taxe) ar trebui să ajungă la aproximativ 7% până în 2020, condus de volum, se portofoliu mix și rezultatele acțiunilor “excelenței operaționale”.
Prelucrat după railwaygazette, 31.03.2016 şi Alstom website