FRANȚA: SNCF Réseau a acordat firmei Alstom un contract-cadru pentru dezvoltarea, instalarea și întreținerea echipamentelor ERTMS pe linia de mare viteză LGV Sud-Est, între Paris și Lyon.
Evaluat la 52,5 milioane EURO, contractul anunțat pe 25 septembrie a fost atribuit în urma unei proceduri negociate și a unei cereri prealabile de ofertă. Alstom va fi responsabilă de proiectarea, fabricația, instalarea și întreținerea echipamentului Atlas ETCS Nivel 2, în timp ce Setec Ferroviaire se va ocupa de verificarea proiectului, managementul proiectului și testare.
Instalarea ETCS Nivel 2 și GSM-R se face pentru a înlocui sistemul de control al trenului TVM300 expirat ca viață utilă și face parte dintr-un proiect de 607 milioane EURO pentru a îmbunătăți performanța celei mai vechi linii de mare viteză a țării, pe care în prezent circulă aproximativ 240 de trenuri pe zi. Acest lucru necesită, de asemenea, înlocuirea sistemelor de interblocare vechi de 37 de ani și consolidarea rețelei de alimentare cu energie electrică.
Începând cu sfârșitul anului 2024, instalația ETCS va crește capacitatea traseului Paris – Lyon de la 13 la 14 trenuri/h în fiecare sens de mers la orele de vârf. Lucrările ulterioare de infrastructură, inclusiv blocarea electronică și sistemul de gestionare a traficului, vor crește volumul la 16 trenuri/h până în anul 2030. Pachetul este finanțat parțial de Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele a Uniunii Europene în cadrul unei subvenții CEF de 117 milioane EURO anunțată în aprilie 2018.
“Proiectul LGV + Paris-Lyon este unul dintre punctele de temelie ale rețelei feroviare de înaltă performanță”, a declarat Patrick Jeantet, președintele și CEO-ul SNCF Réseau. „Creșterea capacității rețelei existente și a calității serviciilor de trafic este o prioritate pentru SNCF Réseau de a promova utilizarea căilor ferate.”
Prelucrare și foto după Railway Gazette