Alstom va furniza către Ferrovie del Sud Est, operator de transport al regiunii Puglia, două rame Coradia Stream H cu hidrogen pentru a înlocui ramele diesel actuale. Acestea vor fi primele rame cu hidrogen din regiune.
În plus, Ferrovie Nord Milano a semnat a doua comandă pentru două rame Coradia Stream H în plus față de cele șase rame deja comandate, în cadrul acordului-cadru existent, care permite achiziționarea a 14 rame în total.
Noile rame Coradia Stream H se bazează pe platforma regională de rame Coradia Stream neetajate de la Alstom. Proiectate special pentru piața europeană, aceste rame sunt fabricate de Alstom în Italia. Când folosește hidrogen verde, Coradia Stream H nu produce emisii directe de CO2 în funcționare și, la fel ca varianta electrică a ramei, oferă confortul excepțional apreciat de călători. Rama prezintă mai multe inovații suplimentare în conversia energiei curate, aprovizionare eficientă cu energie și sistem de stocare combinate cu managementul inteligent al energiei. Alstom a fost primul actor feroviar care a investit în rame cu hidrogen ca alternativă la tracțiunea diesel pentru liniile neelectrificate.
Rama este proiectată și produsă la fabricile Alstom din Italia, implicând fabrica din Savigliano pentru dezvoltare, certificare, producție și testare, fabrica Vado Ligure pentru echiparea „mașinii electrice” în care este instalată partea inovatoare din punct de vedere tehnologic, legată de hidrogen, fabrica Sesto San Giovanni pentru componente și fabrica Bologna pentru dezvoltarea sistemului de semnalizare.
Cum funcționează rama cu hidrogen Sursa primară de energie este situată în vagonul intermediar cunoscut sub numele de „mașină electrică”, unde se află nucleul tehnologiei hidrogenului. Energia este generată prin combinarea hidrogenului, stocat în rezervoare, cu oxigenul din aerul exterior, producând energie fără a emite CO2 în atmosferă. Energia este stocată în baterii litiu-ion de înaltă performanță, care sunt utilizate în timpul accelerarării pentru a completa celulele cu hidrogen, optimizând utilizarea combustibilului. Ca parte a programului IPCEI Hy2Tech, proiectul este finanțat de Uniunea Europeană – NextGenerationEU.
Alstom oferă un portofoliu complet de material rulant cu tehnologii de tracțiune cu zero emisii directe de carbon, de la pile de combustie cu hidrogen la baterii, și electrice. În 2016, Alstom a introdus prima și singura ramă de călători cu hidrogen operațională din lume și a dezvoltat, de asemenea, soluții de tracțiune a bateriei pe mai multe platforme feroviare pentru a deservi linii scurte neelectrificate. În plus, soluțiile de tracțiune ecologică de la Alstom oferă posibilitatea de a converti ramele diesel existente la tracțiune cu emisii directe zero de carbon.
Prelucrare și foto după Alstom Transport