Alstom va livra la Proxima 12 trenuri Avelia Horizon de foarte mare viteză, inclusiv 15 ani de întreținere

Proxima este prima companie independentă care a intrat pe piața de mare viteză din Franța.

Alstom  va furniza 12 trenuri Avelia Horizon de foarte mare viteză către Proxima și va asigura 15 ani de întreținere pe liniile de-a lungul coastei Atlanticului în Franța. Comanda totală este în valoare de aproape 850 de milioane de EURO. Primele livrări sunt așteptate în 2028.

Folosind experiența de 40 de ani în trenurile de mare viteză în serviciul comercial, trenul de foarte mare viteză Avelia Horizon de la Alstom este cea mai recentă generație de trenuri etajate capabile să circule cu viteze de peste 300 km/h. Oferă o mare flexibilitate operațională și garantează niveluri ridicate de siguranță și experiență călătorilor. Este alcătuit din două unități motoare la capete, inovatoare, de lungime scurtă, care combină performanța ridicată și compactitatea și vagoane etaje articulate.

Avelia Horizon își reduce costurile de operare. Trenul are mai puține boghiuri, ceea ce reprezintă 30% din costul de mentenanță preventivă. Cu cea mai mare capacitate de călători de pe piață, Avelia Horizon oferă un nivel ridicat de servicii și confort și, în consecință, reduce costurile de operare pe loc.

Proxima, a cărei lansare a fost anunțată în iunie 2024, este condusă de două figuri de top din industria feroviară: Rachel Picard și Tim Jackson. Este finanțat integral de Antin Infrastructure Partners, susținut de un consorțiu de bănci franceze și internaționale de top. Trenurile sale de foarte mare viteză vor deservi Bordeaux, Nantes, Rennes, Angers și Paris, pentru călătorii de 2 ore sau mai puțin.

Proxima este un produs conceput și fabricat în Franța. 10 dintre cele 16 fabrici franceze ale Alstom vor fi implicate în acest proiect:

  • Belfort, pentru vehiculele motoare de capăt;
  • La Rochelle, pentru vagoane și management de proiect;
  • Villeurbanne, pentru sistemul informatic de control-comandă, sistemul de informare a călătorilor și echipamentul de bord;
  • Ornani, pentru motoare;
  • Le Creusot, pentru boghiuri;
  • Tarbes, pentru tractiune si dulapuri electrice;
  • EDC Toulouse, pentru circuite electrice;
  • Petit-Quevilly, pentru transformatoare;
  • Saint-Ouen, pentru proiectare și semnalizare;
  • Valenciennes (CDS Interiors) pentru interioare

Prelucrare și foto după Alstom Transport

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj