Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat asocierea municipiului cu şapte comune limitrofe, în vederea realizării studiilor necesare introducerii unui tren metropolitan care să fie implementat cu fonduri europene şi care să asigure transportul între aceste localităţi. Primarul Emil Boc a declarat, în şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca, că proiectul trenului metropolitan ar urma să fie integrat cu cel al metroului din municipiu.
“S-a aprobat acordul de asociere pentru realizarea, în parteneriat cu comune limitrofe municipiului Cluj-Napoca, a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi de impact de mediu pentru introducerea trenului metropolitan pe traseul Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida. Trenul metropolitan este un proiect integrat cu metroul din interiorul municipiului Cluj-Napoca, astfel încât în afara oraşului să avem un tren de suprafaţă, în interior să avem metrou, iar după ce iese din Cluj să-l conectăm cu linia de cale ferată existentă, pentru dezvoltarea culoarului de nord al oraşului. Ne propunem ca în ianuarie 2019 să scoatem la licitaţie studiile de prefezabilitate şi fezabilitate, pentru a putea obţine chiar din acest exerciţiu financiar bani europeni pentru tren”, a spus primarul.
Acesta consideră că proiectul trenului metropolitan ar asigura zonei soluţia necesară pentru menţinerea unei mobilităţi eficiente a locuitorilor. “Dacă nu ne preocupă soarta viitorului Clujul vom ajunge peste câţiva ani în imposibilitatea de a mai continua dezvoltarea şi asigurarea unei mobilităţi urbane de calitate în municipiu. Coroborat cu centura metropolitană se impune şi proiectul trenului metropolitan care dă o şansă de modernizare şi dezvoltare şi pentru partea de mobilitate şi pentru cea de creştere economică a întregii zone şi ajută şi la o dezvoltare durabilă a transportului din zona municipiului Cluj-Napoca, prin reducerea numărului de maşini şi a poluării”, a spus primarul.
În opinia acestuia, fără o astfel de soluţie, traficul rutier va creşte în municipiul Cluj-Napoca, contribuind la creşterea nivelului emisiilor de noxe, a zgomotului şi producând blocaje.
Potrivit primarului, din analizele preliminare făcute reiese că există şanse ca realizarea studiilor şi chletuielile de achiziţie a materialului rulant şi a altor echipamente necesare implementării trenului metropolitan să fie realizate din fonduri europene. AGERPRES
Informație preluată de pe pagina web administratie.ro, foto stiripesurse.ro
Conform site-lui stiridecluj.ro ”Metroul ar urma să lege Gilăul de Aeroport Cluj, iar de la Baciu să vină un tren metropolitan care să se lege de Cluj-Napoca.
”În afara Clujului vom avea un tren de suprafață, în interiorul Clujului să avem metrou, iar trenul de dinafară să fie racordat la rețeaua de căi ferate. Există potențialul de a obține finanțare europeană pentru a implementa un proiect major de mobilitate urbană”, a spus Emil Boc, la ședința Consiliului Local.
Surpriza este că primarul susține că are informații că metroul și trenul metropolitan nu va fi achitat din banii clujenilor, ci din fonduri europene.
Metroul ar putea costa peste un miliard de euro, iar trenul metropolitan câteva sute de milioane de euro.”