BEI a semnat un contract de finanțare de 400 mil. EURO pentru transportul feroviar

Banca Europeană de Investiții (BEI) a semnat un acord de împrumut de 400 de milioane EURO cu compania publică locală SPIIT (Société Publique Interrégionale des Investissements en faveur des Transports), care este deținută de regiunile Nouvelle-Aquitaine și Occitanie, pentru a achiziționa material rulant nou și modernizarea materialului rulant existent. SPIIT este conceput pentru a oferi ambelor regiuni un instrument tehnic și organizatoric pentru a-și gestiona materialul rulant (întreținere, achiziție etc.) pentru serviciile regionale de transport de călători. Costul total estimat pentru aceste investiții este de aproximativ 1,2 miliarde EURO. Acesta va fi finanțat printr-o combinație de împrumuturi de capital și împrumuturi senior de la BEI, Caisse des Dépôts și un grup de bănci comerciale.

Investițiile finanțate de BEI se referă la achiziționarea a 39 de rame (24 electrice, 12 bimod diesel/electrice și trei hidrogen/electrice) și renovarea la mijlocul perioadei de viață a 97 de rame electrice și bimod diesel/electrice utilizate în prezent de SNCF Voyageurs în aceste două regiuni.

Aceste investiții sunt finanțate prin două contracte de concesiune pe 42 de ani semnate între cele două regiuni și SPIIT, o entitate deținută în totalitate pe care au creat-o în comun în 2023 pentru a-și gestiona tot materialul rulant. Acest material rulant va fi pus la dispoziția operatorilor selectați de cele două regiuni pentru serviciile lor de transport feroviar.

Această operațiune va stimula oferta și calitatea serviciilor feroviare în ambele regiuni prin reducerea timpilor de călătorie, creșterea frecvenței și a capacității trenurilor, îmbunătățirea eficienței, reducerea costurilor de întreținere și îmbunătățirea confortului călătorilor. De asemenea, va promova transferul modal al călătorilor de la auto la cel feroviar, consolidând astfel transportul durabil în conformitate cu obiectivele UE. Proiectul va avea un impact pozitiv asupra mediului în ceea ce privește siguranța, economiile de energie, poluarea aerului, zgomotul și emisiile de CO2. Transportul public modern de calitate superioară va stimula incluziunea socială prin îmbunătățirea accesibilității la locuri de muncă, servicii publice și educație.

Proiectul va contribui la satisfacerea creșterii susținute a numărului de călători pe aceste două rețele regionale observată între 2019 și 2022 (+17% în Nouvelle Aquitaine și +30% în Occitanie). Este paralel cu alte investiții majore în transportul public în cele două regiuni, și anume crearea a patru rețele metropolitane expres în regiunea din jurul Toulouse, Montpellier, Bordeaux și în Țara Bascilor.

Prelucrare după Banca Europeană de Investiții

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj