Parcul de tramvaie din Brno este pe cale să treacă printr-un alt pas semnificativ în modernizare. Tipurile KT8 învechite de la începutul anilor 80 și 90 vor fi înlocuite cu 15 tramvaie ForCity Smart 45T. Acestea vor fi achiziționate de Compania de Transport din Brno (DPMB) de la producătorul Škoda Group, prin utilizarea parțială a opțiunii din contractul existent. Prețul unui tramvai este de 75 milioane CZK, iar valoarea întregii comenzi este de 1,125 miliarde CZK. Primele cinci tramvaie din cele 15 vor ajunge la Brno anul viitor, restul în 2025. DPMB poate comanda încă douăzeci de tramvaie de același tip în cadrul opțiunii contractuale.
Tramvaiul ForCity Smart 45T este un vehicul din trei părți, cu podea joasă. Caracteristicile de conducere fiabile, chiar și în condiții meteorologice nefavorabile, sunt asigurate de aderența completă a vehiculului. Acest tramvai de 31 de metri transportă confortabil până la 233 de călători, dintre care 64 sunt așezați. Viteza maximă de circulație este de 70 km/h. Există aer condiționat și două spații mari multifuncționale pentru scaune cu rotile, cărucioare sau biciclete. Noul tramvai oferă și un sistem de informare modern, clar, cu ecrane și panouri. Pentru a asigura siguranta, vehiculul este echipat cu un sistem de camera video.
Noul tramvai are un interior spațios, cu aer condiționat, echipat cu bare de susținere din oțel inoxidabil, monitoare LCD cu ecran lat și încărcătoare USB. Sistemul de control și informare RIS2 sau validatorii EOC2 sunt de asemenea incluse. Pentru transportul mai multor utilizatori de scaune cu rotile, tramvaiul are în total patru platforme basculante. Vehiculul este, de asemenea, echipat cu un sistem de camere video externe și interne și geamuri laterale parțial colorate.
Cabina conducătorului a fost recent reproiectată. Pe lângă parbriz, unde accentul se pune pe simplitate și vizibilitate bună, comenzile sunt parțial implementate direct în scaunul conducătorului. Parbrizele sunt dotate cu încălzire. Echipamentul electric permite frânarea recuperativă, adică returnarea energiei electrice la rețea la frânare, ceea ce reduce consumul total al vehiculului și, prin urmare, costurile de exploatare.
Prelucrare și foto după Škoda Group